3 פעמים במהלך החג חודשו השריפות במעוז צבי

מתחזק החשד כי האש התלקחה בשל הצתה מכוונת. נגרם נזק לתשתית המים. יועברו מים במיכליות לישוב. יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון: "על הדרג המדיני להתייחס להצתות כטרור לכל דבר ועניין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/10/20 22:13 כב בתשרי התשפא

3 פעמים במהלך החג חודשו השריפות במעוז צבי
צילום: מועצה אזורית שומרון

לאחר הערכת מצב של כיבוי אש יחד עם חטיבת מנשה והמועצה האזורית שומרון, תושבי הישוב מעוז צבי יורשו לחזור לבתיהם במהלך הלילה. במהלך החג חודשה האש שלוש פעמים וכובתה עי לוחמי האש ומתנדבים. נגרם נזק כבד לתשתיות בישוב, בין השאר לתשתיות המים לעת עתה נערכים לספק מים לישוב במיכליות מים בסיוע חטיבת מנשה. 

במהלך סוף השבוע אירעו שריפות ענק בצפון שכילו כ-4000 דונם

מחר (א') תתקיים ישיבת חירום להערכת מצב במועצה האזורית שומרון, בכדי לברר כיצד לסייע לישוב. בחג נשארו מספר גברים במקום, מרבית התושבים העבירו את החג עם מה שהצליחו למלט מבתיהם במכינה הקדם צבאית במבוא דותן הסמוך. מתחזק החשד כי השריפה במעוז צבי נוצרה כתוצאה מהצתה מכוונת, ככל הנראה של מחבלים ערבים תושבי הכפרים הסמוכים, כך על פי גורמי בטחון. 

"נגרם נזק עצום לישוב, בנס לא נגרם נזק לבתים ולחיי אדם" אומר יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון "האש התחדשה שלוש פעמים במהלך החג, ובזכות התושייה של תושבים מתנדבים, אגף בטחון במועצה אזורית שומרון ולוחמי האש של כיבוי האש נמנע נזק עצום. אנחנו דורשים מהדרג המדיני וממערכת הבטחון להתייחס במלוא החומרה להצתות, בדיוק כמו לפיגוע טרור לכל דבר ועניין. היחס המקל שנותנים הגורמים בשטח להצתות מעודד את הטרור  הזה, שעלול לעלות בחיי אדם ואיבוד רכוש ומגורים לאלפים".