שקד במצפה כרמים: "אני לא חושבת שיהיה נכון לבקש דיון מחדש בבג"ץ"

חברת הכנסת מימינה הגיעה לביקור ביישוב המיועד לפינוי, לפי החלטת בג"ץ ודיברה על האלטרנטיבות שיש לקיים כדי לבטל את ההחלטה. "צריך תוך שבועיים להגיש חוק בין אם אנחנו מאמינים שהוא יעבור או בין אם הוא ישמש רק כמנוף לחץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/09/20 22:28 יד באלול התשפ

שקד במצפה כרמים: "אני לא חושבת שיהיה נכון לבקש דיון מחדש בבג"ץ"
צילום: ללא

שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד הגיעה הערב לשיחה עם תושבים במצפה כרמים ביחד עם יו"ר מועצת יש״ע דוד אלחייני, מנכ״ל מועצת יש״ע, יגאל דילמוני ויו״ר אמנה זאב (זמביש) חבר על החלטת בג״ץ:"כשראיתי את החלטת בג״ץ זרקתי את הפלאפון על הספה מעצבים. אני חושבת שאף פעם לא כעסתי כך על החלטה".

בג"ץ פסק: היישוב מצפה כרמים יפונה

שקד הציגה בפני התושבים את הדרכים בהם נכון להתמודד מול החלטת בג"ץ: "אין לי כוונה לטעת בכם תקוות שווא, הגעתי היום לדבר איתכם כדי להגיד לכם את האמת. אני לא חושבת שיהיה נכון לבקש דיון מחדש בבג"ץ על מצפה כרמים, תתקבל אותה תוצאה, צריך לחשוב על אפיקים אחרים כמו חקיקה והחלטת ממשלה. כשאני מסתכלת עליכם המשפחות, אני לא רוצה לראות אתכם עוד 3 שנים זרוקים במלון ולכן צריך תוך שבועיים להגיש חוק בין אם אנחנו מאמינים שהוא יעבור או בין אם הוא ישמש רק כמנוף לחץ, חוק צריך להיות חלק מהמאבק".

כזכור, שופטי בג"ץ פסקו: היישוב מצפה כרמים יפונה בתוך שלוש שנים. שופטי בג"ץ אישרו את 'תקנת השוק', לפיה ניתן להכשיר למעלה מאלף בתים היושבים על קרקע המוגדרת כפלשתינית ביהודה ושומרון, עם זאת, השופטים קבעו, ברוב של שניים נגד אחד, כי לא ניתן להפעיל את התקנה במקרה של היישוב מצפה כרמים.