נתניהו והשרים פתחו את שנת הלימודים. אדלשטיין: "החלטה לא פשוטה"

שנת הלימודים תשפ"א נפתחה בישובים ביהודה ושומרון, נתניהו וגלנט הגיעו לבית הספר 'נטעים' שבמבוא חורון. שר החינוך: "נעשה הכל על מנת להבטיח שכל ילד וילדה יקבלו את הכלים הנדרשים להם כדי לפרוח, להתפתח ולהצליח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/09/20 10:13 יב באלול התשפ

נתניהו והשרים פתחו את שנת הלימודים. אדלשטיין: "החלטה לא פשוטה"
ראש הממשלה עם התלמידים, צילום: קובי גדעון, לע"מ

התרגשות ביהודה ושומרון: שנת הלימודים תשפ"א התחילה, ואל פתיחת שנת הלימודים ביהודה ושומרון הגיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך יואב גלנט. בבית הספר נטעים במבוא חורון התקיים טקס פתיחת שנת לימודים בנוכחות ראש הממשלה שר החינוך וראש מועצת בנימין, ישראל גנץ.

ראש הממשלה נתניהו אמר לתלמידים: "בימים נורמלים, היינו מחבקים אתכם כמו שאתם זוכרים בגן. אבל היום לא מותר לחבק, זה השיעור הראשון, אנחנו אומרים את זה. בכל בוקר צריך לזכור שאי אפשר עכשיו להתחבק, צריך לשמור קצת על מרחק וצריך לשמור על מסכה. כי הקורונה זה כמו חרק קטן קטן, שאי אפשר לראות אותו, אבל אם אנחנו לא נזהרים הוא עובר מאחד לשני".

נתניהו דיבר עם התלמידים על הרשתות החברתיות, ואמר כי "אני ראיתי בטיקטוק דברים איומים, אל תעשו את זה. אני רוצה שתתקתקו ספרים. זה יעזור לכם, זה יעזור לכולנו". 

נתניהו עם שר החינוך בבית הספר

נתניהו עם שר החינוך בבית הספרצילום: קובי גדעון, לע"מ

השר גלנט אמר בעת ביקורו: "בהתרגשות ומתוך תחושת שליחות פתחנו הבוקר את שנת הלימודים התשפ"א, בתום מאמץ מרוכז של כל מערכת החינוך בישראל, בדיוק כפי שהתחייבתי לפני חודשיים".

"שנת הלימודים נפתחה בצל משבר בריאותי גדול, אבל עצם פתיחתה היא הישג חינוכי וכלכלי כאחד" אמר השר. "כל ילד החוזר לספסל הלימודים, גם בתנאים המורכבים אשר נכפו עלינו, מאפשר להוריו לצאת לעבודתם כרגיל.אני מאמין גדול בילדי ישראל ובמתן הזדמנות לכולם. ילד החולם על הצלחה זכאי לקבל את כל שאנו יכולים לתת כדי לסייע בידו. יחד, מתוך תחושת שותפות ואחדות, נעשה הכל על מנת להבטיח שכל ילד וילדה יקבלו את הכלים הנדרשים להם כדי לפרוח, להתפתח ולהצליח".

צילום: עודד קרני/לעמ

לאחר מכן ישב ראש הממשלה עם ראש המועצה ישראל גנץ, נציגי תושבים ואנשי מועצת בנימין. לאורך שעה ארוכה הציגו הנציגים את האתגרים איתן מתמודדת ההתיישבות בבנימין. סוגיית הבנייה ביישובים עלתה כמה פעמים לאורך השיח וכן מצוקת הכבישים ותשתיות התקשורת שכיום מקשות על יצירת מקומות תעסוקה והתפתחות היישובים.

ראש המועצה ישראל גנץ אמר לראש הממשלה כי תושבי בנימין מעריכים מאד את פועלו בכל התחומים לביצור מעמדה של מדינת ישראל ועומדים לצידו אל מול המתקפות שהוא ורעייתו חווים. יש לנו המון הערכה והכרת הטוב  והדברים הללו אינם עומדים בסתירה לדרישות ולציפיות הברורות שיש להתיישבות ביהודה ושומרון בתחום הפיתוח וגם בסוגיית הריבונות". עוד אמרו אנשי המועצה כי בתגובה לפסק הדין הנוגע למצפה כרמים צריך לפעול להסדרת היישוב ולהקמת שני יישובים חדשים. 
נתניהו הודה על הארוח והדברים וביקש לקבל לידיו פירוט תוכניות אותן יש לקדם במספר תחומים.

אדלשטיין בגוש עציון: "קיבלנו החלטה לא פשוטה - לפתוח את מערכת החינוך"

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין קיים גם הוא הבוקר סיור בבתי ספר באפרת ובגוש עציון עם ראשי המועצות עודד רביבי ושלמה נאמן.  אדלשטיין: "קיבלנו החלטה לא פשוטה - לפתוח את מערכת החינוך בישראל למרות השתוללות הנגיף. לא בכל המדינות בעולם התקבלו החלטות כאלה, אבל הצורך להחזיר את הילדים למערכת החינול ולתת להורים להמשיך לעבוד היה לנגד עינינו. צריך לחיות בצל הקורונה, לעשות הכל לדכא את הנגיף, לשטח את העקומה ולזכור שהקורומה עדיין כאן. לא מקובלות עלי הגישות של "אין קורונה" או של "לסגור הכל".

עודד רביבי ראש מועצה מקומית אפרת: "אנחנו נרגשים מהבחירה של השר לפתוח איתנו את שנת הלימודים בתקופה המאתגרת של הקורונה. אנחנו מודים לו, לראש הממשלה ולפורפ גמזו על המאמצים הכבירים לפתוח את שנת הלימודים תוך דאגה לילדי ישראל ולבריאות כולנו. אנחנו נקפיד על הכללים והנהלים כפי שהגדירו אנשי המקצוע. שנה טובה".

https://www.facebook.com/YuliEdelstein/videos/1228406447511524

בהמשך ביקר שר הבריאות גם בבתי הספר בגוש עציון, יחד עם ראש המועצה שלמה נאמן, שבירך על בואו: "אני מודה לשר יולי אדלשטיין שבחר וראה לנכון לפתוח את שנה"ל הלימודים המיוחדת הזאת בחבלי הארץ של גוש עציון. כמי שבחר בתחילת דרכו להתיישב לראשונה בארץ ישראל בגוש עציון, זו סגירת מעגל חשובה וראויה". 

אדלשטיין עם נאמן בבית הספר בגוש עציון

אדלשטיין עם נאמן בבית הספר בגוש עציוןצילום: מועצה אזורית גוש עציון

בהר חברון נפתחה שנת הלימודים עם כ-5,000 תלמידים במערכת החינוך מגיל גן ועד לתיכון ב-20  מעונות יום, 42 גנים, 4 בתי ספר ייסודים ו-5 תיכונים. מתוכם כ-300 תלמידים חדשים בכיתות א' ועם 100 אחוזי חזרה לבתי הספר. ראש המועצה, יוחאי דמרי: "חווינו גידול משמעותי של תלמידים בכל הגילאים, לפנינו שנה לא רגילה, ואנו מאחלים למורים, לגננות ולתלמידים הצלחה רבה. אני רוצה להודות באופן אישי לכל הצוותים שעבדו ועמלו במשך תקופה ארוכה כדי שנפתח את שנת הלימודים ברגל ימין".

יוחא דמרי

יוחא דמרי צילום: דוברות הר חברון

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, הגיע לפתיחת שנת הלימודים תשפ"א בבית ספר אח"י תקוע במועצה ובירך את התלמידים: "שנת לימודים מאתגרת מאוד אך גם מעניינת ביותר בפתחנו ואני סמוך ובטוח שנעמוד בכל היעדים הלימודיים והחינוכיים שהצבנו לעצמנו. אני מאמין שגם השנה תלמידות ותלמידי הגוש יביאו אותנו להישגים גבוהים במבחני הבגרות, לצד ערכי תורה, דרך ארץ והתנדבות בקהילה, ערכים המאפיינים את הנוער שלנו. מברך גם את תלמידי החינוך היסודי והגנים בברכת הצלחה ומאחל שנרווה נחת מכולם כמדי שנה".

נאמן הוסיף כי תלמידי בתי הספר ילמדו בשיטת הקפסולות וכי כל הכיתות נפתחו על פי מתווה והוראות משרד הבריאות והחינוך.  עוד אמר נאמן כי "השנה אנחנו חווים גידול בכמות התלמידים הנכנסים למוסדות החינוך, דבר המשקף יותר מכל  את חיזוק ההתיישבות שלנו כאן בגוש עציון ונותן לנו המון תקווה להמשך. אני רוצה להודות מקרב לב ולאחל הצלחה רבה לצוותי החינוך היוצאים מן הכלל שיש לנו כאן בגוש עציון וכמובן לברך את התלמידים וההורים בברכת שנה טובה ומוצלחת". 

שלמה נאמן בבית הספר

שלמה נאמן בבית הספרצילום: דוברות מועצת גוש עציון

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן