"בג"ץ לא מחפש צדק, אלא להחריב את ההתיישבות" | תושבי מצפה כרמים נערכים למאבק

תושבי מצפה כרמים ערכו כינוס חירום עם ראשי ההתיישבות, ונערכים למאבק על חקיקה שתבטיח את עתידם ותמנע פינוי: "הישוב פונה כבר פעם אחת בעבר ואנו לא מתכוונים להתפנות פעם נוספת"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/08/20 22:33 ז באלול התשפ

"בג"ץ לא מחפש צדק, אלא להחריב את ההתיישבות" | תושבי מצפה כרמים נערכים למאבק
כינוס תושבי היישוב עם ראש המועצה, צילום: דוברות מצפה כרמים

תושבי מצפה כרמים, שבג"ץ פסק היום (ה') שיפונה בתוך שלוש שנים, ערכו הערב כינוס חירום, בניסיון לגבש את תכניותיהם לעתיד. בכינוס השתתף ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, וכן יו"ר 'אמנה', זאב חבר (זמביש). 

"פסיקה ארורה של בג"ץ" | בימין תוקפים את פסק הדין

"פסק הדין שהוציא היום בג"צ בעניין מצפה כרמים קובע ששוב יש להרוס ישוב בישראל", אמרו ביישוב. "שוב, הצדק לא עומד לצידן של 45 משפחות וכ 250 התושבים המתגוררים במקום". בהודעה מטעם התושבים נמסר כי "מהתחלה ועד סופו, במשך עשר שנים, בג"צ ניהל משפט פוליטי ולא משפט צדק. מן הראוי היה שהעתירה בענייננו הייתה נדחית על הסף כבר לפני עשר שנים. שוב אנו עדים איך בג"צ אינו מחפש צדק אלא להחריב את ההתיישבות. לא יתכן שכך הוציא בג"צ החלטה שבה הוא זורק מכל המדרגות את פסיקת בית המשפט המחוזי ואת עמדת היועץ המשפטי לממשלה בענייננו".

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ,  בפגישה עם תושבי מצפה כרמים

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, בפגישה עם תושבי מצפה כרמיםצילום: דוברות מצפה כרמים

התושבים טוענים כי אין להם כוונה להתפנות: "הישוב פונה כבר פעם אחת בעבר ואנו לא מתכוונים להתפנות פעם נוספת. גזרת בג"צ מזמינה כעת עשרות עתירות דומות, בישובים רבים. מקרים הזהים לגמרי במאפייני התיק של מצפה כרמים. המשמעות - החרבת אלפי בתים בהתיישבות.
באופן לא מפתיע ולא מידתי, בג"צ לא רואה מול עיניו את הצדק, ככל שהוא קשור לציבור המתיישבים היהודי. בג"צ מתיימר לתקן עוול בעוול נוסף. מה גם שהעותרים שעתרו מלכתחילה לא נמצאו כבעלים של הקרקעות".

"המשפחות והילדים המומים מהחלטת בג"צ, אך אנו לא מתכוונים להתייאש ואנו נדאג לשנות את ההחלטה דרך החקיקה בכנסת". נמסר בהודעה מטעם התושבים.

פעלתם בנושא מאז פסיקת בית המשפט המחוזי בירושלים לפני שנתיים? או שחשבתם שהכל כבר בסדר?

"מאז היה דיון אחד לפני שנה וחצי על ערעור שהגישו כנגד פסיקת בית המשפט המחוזי. מאז עינוי דין מטורף. המתנו שנה וחצי נוספות ששופטי בג"צ יועילו בטובם לפסוק בענייננו", אמר ל"חדשות כיפה", דובר הישוב, דורון לשם. "עשינו מספר הפגנות מול בית המשפט שיקבל כבר החלטה. היום זה הגיע".

זמביש (זאב חבר) מזכ"ל תנועת ההתיישבות אמנה

זמביש (זאב חבר) מזכ"ל תנועת ההתיישבות אמנהצילום: דוברות מצפה כרמים

מה אתם מצפים שיקרה עכשיו?

"מאוד פשוט. המדינה תיקח אחריות על מעשיה. אנו לא מתכוונים להתפנות פעם שניה. אנו מצפים שהמדינה תמצא פתרון עמוק, אם בחקיקה נקודתית על מצפה כרמים ואם בקידום חוק ההסדרה מחדש עם פיסקת התגברות".