מועצת יש"ע: "פסק דין חמור שמפלה יהודים, לא צדק ולא היגיון"

בהתיישבות זועמים על פסיקת בג"ץ, שהכריע לפנות את היישוב מצפה כרמים בבנימין. ראש המועצה גנץ: "בג"ץ מתעלל בהתיישבות. השוםטים ריסקו את זכויות האדם של 250 תושבים והורו על הריסת יישוב חי ומשגשג"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/08/20 19:30 ז באלול התשפ

מועצת יש"ע: "פסק דין חמור שמפלה יהודים, לא צדק ולא היגיון"
צילום: פלאש 90

פסיקת בג"ץ היום (ה'), לפיה היישוב מצפה כרמים בבנימין יפונה בתוך שלוש שנים, בטענה כי הוא יושב על קרקע פלשתינית, ממשיכה לעורר זעם. במועצת יש"ע אומרים הערב כי מדובר בהחלטה שערורייתית, וכי בג"ץ מפלה את תושבי יהודה ושומרון היהודים.

"פסיקה ארורה של בג"ץ" | בימין תוקפים את פסק הדין

"עוד החלטה שערורייתית של בג"ץ, שמבקש לפגוע בהתיישבות בפסק דין חמור שמפלה יהודים. אין כאן לא צדק ולא היגיון". נאמר בהודעת מועצת יש"ע. "בית המשפט המחוזי קבע כי ניתן להסדיר את היישוב, אך בצעד דרקוני השופטים מחליטים להרוס בתים של יהודים ללא שום הצדקה. זוהי אפלייה חמורה של היישובים ביהודה, שומרון ובקעת הירדן, שנעשתה בחוסר תום לב. 

"על השופטים לקרוא טוב את דעת המיעוט של שופט העליון ניל הנדל, אשר טוען בפסק הדין כי "דין הערעור האזרחי להידחות ודין העתירה להימחק". אנו דורשים מראש הממשלה לתת תשובה ציונית הולמת ולאשר מיידית את בנייתן של אלפי יחידות דיור בכל רחבי ההתיישבות".

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ אמר כי מדובר ברמיסת זכויות אדם, והזכיר כי היישוב הוקם באישורו של ראש הממשלה דאז, אהוד ברק: "שופטי בג"ץ ריסקו את זכויות האדם של 250 תושבים והורו על הריסת יישוב חי ומשגשג. בעוול שאין כדוגמתו ביטלו השופטים את החלטת בית המשפט המחוזי והוכיחו שרק מניעים פוליטיים והשקפת שמאל קיצוני מובילה אותם וגורמת להם להתעלל בילדים ומשפחות ולהורות על עקירת יישוב פורח" אמר גנץ.

הוא הזכיר כי "היישוב מצפה כרמים הוקם באישור ובהסכמת כל רשויות המדינה. ראש הממשלה דאז אהוד ברק אישר את עליית היישוב על הקרקע לאחר שהשטח נבחר בקפידה. היישוב הועתק בשעתו בהסכמה למקומו הנוכחי וכעת בג"ץ מרים עליו את ידו". לדברי גנץ, "האחריות למניעת העוול מוטלת על כתפי ראש הממשלה, שר הבטחון ונבחרי הציבור. אין דרך אחרת! חובה לקדם את פסקת ההתגברות ולחוקק מחדש את חוק ההסדרה המלא. אין שום פתרון אחר לעוינות של בג"ץ נגד ההתיישבות ונגד כל מדיניות שאינה שמאל קיצוני".