חיזוק לקרן קולנוע שומרון מכיוון הסינמה סיטי

בעלי ה"סינמה סיטי", משה אדרי, חיזק את הקרן בכנס יוצרי קולנוע של השומרון. יוסי דגן: "מביאים גוון תרבותי חדש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/08/20 15:18 ה באלול התשפ

חיזוק לקרן קולנוע שומרון מכיוון הסינמה סיטי
מפגש הזום שהתקיים היום, צילום: ללא

קרן קולנוע שומרון שתמכה עד היום בכ 40 סרטים בהם 7 עלילתיים באורך מלא קיימה כנס יוצרי קולנוע של יהודה ושומרון בנושא הסרט הקצר. זאת לקראת סגירת ההגשות לסרט הקצר בדגש על קומדיה של הקרן. 

המפגש התקיים בזום על פי כללי משרד הבריאות בנוכחות משה אדרי הבעלים של חברת הפקת הסרטים הגדולה בישראל יונייטד קינג והבעלים של הסינמה סיטי, הבמאי והתסריטאי ארז תדמור זוכה שני פרסי אופיר, יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון התומכת בקרן ומנהלת הקרן אסתר אלוש. 

תדמור הקרין את הסרטים: "זרים" ו"אלוקים יקר" סיפר על תהליך היצירה ליוצרי הקולנוע של יו"ש ונתן להם טיפים ליצירה קולנועית מוצלחת. 

"אני שמח להיות אתכם כאן היום יוצרי הקולנוע של יהודה ושומרון" אמר אדרי ליוצרים "הפעילות שעושה קרן קולנוע שומרון מאז שהיא החלה,  לא רק ליוצרים ביהודה ושומרון אלא לקולנוע הישראלי בכל מקום שהוא חשובה ביותר ואני בטוח שעוד נשמע ממנה רבות. אני רוצה להודות על הפעילות החשובה הזו, לשר חילי טרופר, שמוביל את המשרד מאז הכנסו בדרך שהיא גם חברתית למען הפריפריה, אני יכול לומר לכם כמפיק וכמי שמחזיק את רשת בתי הקולנוע שהיא מהמובילות בארץ, הציבור צמא לקולנוע אחר, לתכנים חדשים, עולם הקולנוע הולך ותופס גוונים חדשים, הציבור צורך עוד ועוד תכנים קולנועיים, ואני קורא לכם להמשיך ליצור, להתפתח כי הציבור מחכה לשמוע את הקול שלכם".

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון ויור הקרן בירך את הנוכחים ואמר: "מרגש לראות את יוצרי הקולנוע של יהודה ושומרון, הפעילות הזו שהיא חלוצה באיזור עוד צפוייה להביא קולות שלא הכרנו, וסיפור תרבותי שעד היום זכה לחשיפה מועטה אם בכלל". 

מנהלת הקרן אסתר סילם אלוש פתחה את המפגש והבטיחה כי עוד צפויים מפגשים רבים עם מיטב יוצרי הקולנוע בישראל, וכי הקרן תמשיך להלחם ולפעול למען יוצרי הקולנוע ביהודה ושומרון.  הרב מרדכי ורדי המנהל האמנותי של הקרן הנחה את המפגש ונתן ליוצרים נקודות למחשבה לחיזוק היצירה הקולנועית שלהם בתחום הסרטים הקצרים

קרן קולנוע שומרון הוקמה ב 2018 היא פועלת מתוך מרכז קהילתי שומרון ונתמכת עי מועצה אזורית שומרון ומשרד התרבות. הקרן פועלת לקידום היוצרים והיצירה הקולנועית ביהודה שומרון ובקעת הירדן.