מקומם: השחתה וונדליזם בקבר יוסף

לכבוד ר"ח אלול, עלו מתפללים לקבר יוסף. עם כניסתם מצאו המתפללים כי הכיורים בקבר נותצו וחלונות וקירות בית המדרש חוררו על ידי אלמונים. יוסי דגן: "כשהממשלה חוששת להחיל ריבונות, הברברים לא מפחדים להשתולל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/08/20 18:26 ל באב התשפ

מקומם: השחתה וונדליזם בקבר יוסף
צילום: רועי חדי

הלילה התקיימה כניסה מצומצמת לקבר יוסף על פי מגבלות משרד הבריאות. עם כניסתם מצאו המתפללים כי קבר יוסף וסביבתו הושחתו על ידי אלמונים. כיורים נותצו וכך החלונות בבית המדרש, הקירות חוררו ונשברו, התאורה הושחתה ובמקום נמצאו שאריות בקבוקי תבערה שככל הנראה הושלכו למקום. 

צילום: רועי חדי

"אנחנו נכנסים לכאן הלילה. ומבקשים להאיר באור גדול" אמר במקום יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון "מכאן אפשר לדרוש מהממשלה, ללמוד מיוסף הצדיק גבורה, ללמוד מיוסף הצדיק לעמוד מול אומות העולם, ולהיות משביר לנהל גם מול אויבים וגם מול אוהבים. ליוסף הצדיק היה בוודאי הרבה פחות כח משיש לנתניהו מול ארה"ב עם המעמד של ישראל. עליו להחיל את הריבונות בצורה מלאה על כל הישובים, להביא תנופת בנייה ולהגיע למליון יהודים ביהודה ושומרון, להפסיק את הרמייה הזו, להפסיק את התרגילים והשטיקים. בצורה פשוטה ללמוד מיוסף הצדיק ולהחיל את הריבונות" עוד הוסיף דגן ואמר: "אי החלת הריבונות והנסיגה מריבונות היא שמביאה בסוף מקום לברבריות ולהשחתה בקבר יוסף". 

צילום: רועי חדי

הרב אליקים לבנון רב השומרון עלה גם הוא לקבר: "השערים לירושלים נמצאים בשכם, דרך שכם מגיעים לירושלים ומשם לכל ארץ ישראל, אנחנו היום במאבק גדול בכל מה שקשור להתגלמות הגאולה. אנחנו נלחמים על קיום תהליך הגאולה, בכל פעם יש עיכובים. יש ריבונות ואז אין ריבונות, מי שמוביל את התהליכים האלו הוא מי שנקרא אצלנו משיח בן יוסף. בסופו של דבר יבוא משיח בן דוד, והוא יאחד את הכל ולו אנחנו מצפים".

בין הנכנסים היו, כאמור, הרב אליקים לבנון, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן וסגנו דוידי בן ציון, מח"ט שומרון אל"מ רועי צוויג, קצין ההגמ"ר רב סרן עזריאל פרלמן, ופלמח זאבי בנו של רחבעם זאבי (גנדי) הי"ד.

צילום: רועי חדי