עודד רביבי: השלום עם האמירויות - חשוב לא פחות מהריבונות

ראש מועצת אפרת משיב לראש מועצת יש"ע, וטוען כי ההסכם עם איחוד האמירויות חשוב להתיישבות: "ההסכם הוא בשורה טובה להתיישבות. זה לא החלום עליו חלמנו, אולם בהחלט צעד בכיוון"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 16/08/20 12:37 כו באב התשפ

עודד רביבי: השלום עם האמירויות - חשוב לא פחות מהריבונות
אבו דאבי. בירת איחוד האמירויות, צילום: shutterstock

המחלוקת בהתיישבות סביב החלת הריבונות נמשכת. לאחר הדיון הסוער בין ראשי ההתיישבות סביב 'תכנית המאה' של נשיא ארה"ב טראמפ, והשאלה האם היא תועיל להתיישבות, או שמדובר רק במסווה להקמת מדינה פלשתינית, נמוג למעשה עם הודעת נתניהו על הקפאת החלת הריבונות ביהודה ושומרון בתמורה לחתימה על הסכם השלום עם איחוד האמירויות.

ראש מועצת יש"ע נגד נתניהו: "הוא איבד את זה"

עם זאת, נראה כי ראשי המתיישבים תמיד ימצאו סיבה לריב. בעקבות דבריו הבוקר (א') של ראש מועצת יש"ע, דוד אלחייני, שתקף את נתניהו בשל הקפאת החלת הריבונות, וקרא לו לפנות את מקומו, משיב ראש המועצה המקומית אפרת, עודד רביבי, וטוען כי הסכם השלום עם האמירויות לא פחות חשוב מהחלת הריבונות.

"קראתי והאזנתי את דבריו של ראש מועצת יש"ע דוד אלחייני. כמוהו גם אני ייחלתי להחלת הריבונות, יחד עם זאת אני רואה בהבאת הסכם השלום עם איחוד האמרויות בשורה שאינה פחותה במשמעותה מהחלת הריבונות". אמר רביבי.


(העימות בין רביבי לראש מועצת הר חברון, יוחאי דמרי, על תכנית המאה)

לדברי ראש מועצת אפרת, "מאז ועידת מדריד ועד להצהרת טראמפ סיפרו לנו שההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון היא המכשול לשלום. ההסכם מוכיח שאין לטוענים כך ביסוס. שלום יכול לבוא גם בלי לעקור יהודים מביתם.
בהסכם השלום הישג מדיני נוסף בכך שהפלסטינים אינם עוד קובעי הטון הבלעדיים בעולם הערבי, יתרה מכך העולם הערבי משוחח ומקיים קשרים עם ישראל גם בלי שנמוג מהעולם הסכסוך הישראלי פלסטיני".

רביבי טוען כי מדובר בבשורה להתיישבות: "האם אין בכך בשורה להתיישבות? האם החרב שהונחה על צווארה כל אימת שדיברו על הסכם שלום קרב לא התרחקה? בעיני התשובה היא חד משמעית, כן. ההסכם הוא בשורה טובה להתיישבות. זה לא החלום עליו חלמנו, אולם בהחלט צעד בכיוון".

לסיום אומר ראש מועצת אפרת, שבניגוד לעמדת רוב ראשי ההתיישבות תמך בפומבי בתכנית טראמפ, כי "מי שחשובה לו ההתיישבות צריך לראות את היתרונות בהסכם, צריך לפעול באחריות ולא להציב את ההתיישבות כמתנגדת לכל מהלך שמקדם את ההתיישבות ואת השלום. צר לי שמי שפעלו לטרפד את הצעדים הראשונים בתוכנית המאה ובכללם החלת החוק הישראלי ביו"ש מתייצב עתה בראש המגנים את הסכם השלום. לא זו טובתה של ההתיישבות".