יוסי דגן: "נתניהו עלול לכרות את הענף הפוליטי עליו הוא יושב"

ראש המועצה האזורית שומרון מגיב היום להצהרת ראש הממשלה אמש, ולפרסום כי הסכם השלום, כולל בתוכו את ביטול החלת הריבונות עליה התחייב נתניהו בבחירות: "נתניהו מחפש אתרוגים כמו שרון"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/08/20 12:56 כד באב התשפ

יוסי דגן: "נתניהו עלול לכרות את הענף הפוליטי עליו הוא יושב"
נתניהו בזמן ההצהרה שלו בשומרון על החלת ריבונות על כל הישובים, צילום: מועצה אזורית שומרון

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, מגיב היום (ו') להצהרת ראש הממשלה אמש ולפרסומים על כך שאין מדובר בדחיית הריבונות אלא בביטול הריבונות: "אני מתקשה להאמין שזה נכון. אני מתקשה להאמין שראש ממשלה של הימין שאני בחרתי בו, שרוב הציבור בחר בו, על הבטחה אחת בשלוש מערכות בחירות בשנה האחרונה:  להחיל ריבונות מלאה על כל היישובים ביהודה ושומרון יעשה מהלך כזה".

עוד הוסיף דגן ואמר: "אני מאוד מכבד את האמריקנים אבל אני לא בחרתי בג'ראד קושניר, אני בחרתי בבנימין נתניהו, הוא ראש ממשלת ישראל, ושלא יתחבא.  הוא ראש ממשלת ישראל. הציבור בחר בו שלוש פעמים כדי להחיל ריבונות, ואם ראש הממשלה מוכר את הריבונות ומוכר את היישובים ביהודה ושומרון: ואני מדגיש לא ריבונות עם מדינה פלסטינית, לא ריבונות רק על גושי ההתיישבות, אלא כמו שהוא אמר ועל זה הוא נבחר: ריבונות מלאה על כל היישובים ביהודה ושומרון".

"אם הוא ימכור את הריבונות ביהודה ושומרון, בנימין נתניהו עלול לכרות את הענף הפוליטי שעליו הוא יושב ועליו מתבסס שלטונו אם ראש הממשלה נתניהו, ואני אומר את זה כאיש ליכוד, כמי שתמך בנתניהו ורוצה להמשיך לתמוך בו אם ראש הממשלה יאבד את האמון ויראה כאילו שהוא הונה את המחנה הלאומי, כאילו שהוא רימה את כל העם, זה עלול להיות סוף השלטון שלו". 

דגן הוסיף בציניות: "כל הסיפורים על לדחות לא לדחות, שיחיל את הריבונות ביום ראשון, וידחה את הסכם שלום עם אבו דאבי לעוד שלושה חודשים.  שיקיים את ההסכם עם אותה מדינה מוסלמית רחוקה, שמעולם לא איימה על קיומה של מדינת ישראל וכולם מבינים שבהזדמנות הראשונה, כגון אם הוא באמת יחיל ריבונות, היא תבטל את ההסכם. הציבור לא מטומטם. יש גבול לציניות".

"השמאל אמר מי שיש נגדו כתב אישום לא יכול להיות ראש ממשלה.  אתה אמרת יש בעיות יש קשיים אבל אני אחיל את הריבונות, על זה קיבלת את המנדט.  יש גבול כמה אפשר למכור לציבור אוויר כי הציבור יחזיר אוויר.  עלול להיות כאן שבר טקטוני איבוד אמון מוחלט של המחנה הלאומי בבנימין נתניהו. הציבור לא יקנה הסכמים שלא נותנים שום תועלת למדינה.  זה חשוב אבל לא נותן תועלת אסטרטגית. בעבור איבוד הזדמנות היסטורית של פעם בחיים" 

דגן התייחס לתחושות הקשות בימין ואמר: "תחושת הבגידה זה הדבר הקשה. אני חושב שהדבר הכי קשה לציבור וגם לאדם זה להרגיש נבגד.  אנחנו נראה בזמן הקרוב כל מיני ספינים מאנשי ראש הממשלה שיחפשו את מי להאשים. הם יאשימו אותנו שהתנגדנו למדינה פלסטינית,  הם יאשימו אותנו שהתנגדנו להפקיר את אלון מורה. מה שעושה ראש הממשלה זה דבר שלא עושה ראש ממשלה מהימין. אנחנו בחרנו בנימין נתניהו אנחנו לא בחרנו שמעון פרס". דגן סיים ואמר, "ראש הממשלה רוצה לקבל אתרוגים.  שמענו את אמנון אברמוביץ אלה דברים חמורים מאוד".
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן