בגלל הקורונה: אלפי פלסטינים מסתננים לישראל ללא אישור

משבר הקורונה הוביל לצמצום היתרי הכניסה של פלסטינים לישראל, אלא שהפלסטינים לא נשארים בבית, בכל בוקר עוברים אלפי פלסטינים את הגדר ללא כל הפרעה. דמרי: "עצימת העינים אינה הפתרון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/08/20 21:56 כב באב התשפ

בגלל הקורונה: אלפי פלסטינים מסתננים לישראל ללא אישור
צילום: Photo by Tomer Neuberg/Flash90

אישורי הכניסה של הפלסטינים לישראל צומצמו באופן משמעותי עם תחילתו של משבר הקורונה, במקום עשרות אלפי פלסטינים שעברו בכל יום, כעת ניתנו אישורים רק למאות או לאלפים בודדים.  מי שלא יכול לעבור דרך המעבר עם אישור, מסתנן דרך פרצות בגדר המערכת.

כך לדוגמא במעבר מיתר בכל יום בשגרה עברו כמעט 12,000 פלסטינים לעבודה בישראל אך מאז צמצום המעבר אושרו רק למאות פלסטינים להיכנס. אלא שהפלסטינים לא נשארים בבית, בכל בוקר עוברים אלפי פלסטינים את הגדר ללא כל הפרעה, אין בידוק ואין סדר וכל איש הטוב בעיניו יעשה.

בהנחיית הדרג המדיני ובשל הקורונה למרות מעברם של אלפי הפועלים באופן לא חוקי, הגדלת המכסות לא נבחנה מחדש ובשטח מונהגת מדיניות של עצימת העין, יוחאי דמרי, ראש המועצה האזורית הר חברון מתקשה לקבל את האדישות: "בכל יום יוצאים לעבודה אלפי פלסטינים ואף אחד לא בודק אותם, מעבר לבעיה הביטחונית והבטיחותית החמורה, יש כאן גם בעיה בריאותית, אנו לא יודעים אם העובדים שהגיעו מהכפרים אינם חולים בקורונה". 

דמרי מוסיף: "ברור לי שיש חשיבות בכך שהפועלים יעבדו ויתפרנסו, אך עצימת העינים אינה הפתרון, ואת הכניסה חובה להסדיר ביטחונית, בטיחותית ובאופן נעים ומכבד".