ראש מועצת שומרון והשייח הפלסטיני: "שחררו את העצורים הפלסטינים"

שיתוף פעולה חוצה עמים. ראש מועצת שומרון יוסי דגן והשייח' אבו חליל תמימי פנו לשגריר ארצות הברית פרידמן ולשר החוץ של האיחוד האירופי בורל: "סייעו לשחרר את הפלסטינים שהביעו תמיכה בריבונות בתקשורת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/08/20 17:44 כב באב התשפ

ראש מועצת שומרון והשייח הפלסטיני:  "שחררו את העצורים הפלסטינים"
צילום: מועצה אזורית שומרון

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן פנה הבוקר יחד עם שייח אבו חליל תמימי מרמאללה לשגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן ולנציב הגבוה של האיחוד האירופי למדיניות החוץ והבטחון של האיחוד ג'וסף בורל וביקש מהם לסייע בשחרור הפלסטינים שנעצרו על ידי הרשות הפלסטינית לאחר שהביעו תמיכה בהחלת ריבונות ישראלית בשטחי יהודה שומרון ובקעת הירדן במהלך ראיון שנתנו לתקשורת הישראלית. 

דגן מציין כי על פי הדיווחים בתקשורת הישראלית והבינלאומית, הרשות הפלסטינית עצרה לפחות שישה אנשים שהביעו את תמיכתם בהחלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון. את המכתב חתם דגן יחד עם השייח' אבו חליל תמימי מראמללה שפועל מזה שנים למען דו קיום ביו"ש ולמען יצירת אלטרנטיבה לרשות הפלסטינית. 

"הדבר הזה חושף את הפנים הרצחניות של הרשות הפלסטינית שמקיימת משטר דעות וזורקת אנשים שמביעים דעה שונה משלהם לצינוק" אומר דגן "ולרשות הזו רוצה האיחוד האירופי להעניק מדינה" הוא מסיים בציניות  

במכתבם כותבים השניים: "האנשים הפשוטים הללו שדיברו עם צבי יחזקאלי, עיתונאי ישראלי, ציינו כי הם בזים למחמוד עבאס בשל הנפוטיזם המושחת שלו. כל זה שודר בערוץ 13 הישראלי ביוני האחרון, לרוע המזל, אנו עדים שוב ושוב למציאות חיים של טרור ופחד (כלפי פנים וכלפי חוץ) תחת המשטר הדיקטטורי של מחמוד עבאס, במסגרתו אנשים אינם רשאים להביע את דעתם בפתיחות ובחופשיות וכאשר הם בוחרים לעשות זאת - הם נרדפים, נתפסים ומעונים. פעולות מסוג זה מבוצעות על בסיס יומי תחת משטרו של עבאס". 

במכתבם ציינו דגן ותמימי כי "היינו עדים לדוגמא בולטת לשיטה פעולה זו לפני כשנה, עם חזרתם של עמיתינו וחברינו מהסדנה שערכה ארה"ב בבחריין. מיד עם שובם, אנשי העסקים החלו לסבול מהטרדות קשות ומאיומים מתמשכים על חייהם מכוחות הביטחון של מחמוד עבאס ומשלוחיו, כמו כוחות "התנזים". אחד מאנשי העסקים הללו, סאלח אבו מייאלה, אף נעצר על ידי כוחות הביטחון של עבאס זמן קצר לאחר שובו, ושוחרר רק לאחר התערבותם של גורמים מחוץ לרש"פ" אנשים אלה ואחרים אומרים דגן ותמימי  "נותנים קול לדעותיהם האמיתיות של התושבים המתגוררים ביהודה ושומרון. כידוע לך - יש לנו יחסים קרובים עם רבים מאנשים אלו ואנו פועלים יחד על מנת להשיג ולשמר את דו הקיום. פעולות מסוג אלו שנוקטת הרשות הפלסטינית מחבלות במטרה ומיועדות לפגוע בדיוק במה שאנו שואפים להשיג" מעשים מסוג זה המשיכו השניים "אינם עולים בקנה אחד עם פעולות של מדינות כגון פנמה או קוסטה-ריקה, אלא יותר עם הפעולות שמבוצעות על ידי מדינות כמו צפון קוריאה ואירן". 

לסיכום המכתב כתבו דגן ותמימי כי הם מבקשים מהשגריר והנציב בורל "להתערב ולפעול בעניין. אנו קוראים לכם לא רק לגנות את המעשה הברברי והבלתי אנושי הזה - אלא לדרוש באופן פעיל את שחרורם של אנשים אלו, שכל "חטאם" היה להביע את דעתם בחופשיות ובכנות בתקווה לעתיד טוב יותר עבורם ובני משפחותיהם"