חמישים אלף תושבים בשומרון: "התשובה לגירוש"

15 שנה לאחר הגירוש מיישובי צפון השומרון וגוש קטיף, בשומרון מונים את התושב ה-50,000. ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן: " זו התשובה שלנו לגירוש מצפון השומרון. הגיע זמן ריבונות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/08/20 18:52 טז באב התשפ

חמישים אלף תושבים בשומרון: "התשובה לגירוש"
יישוב בשומרון, צילום: יאיר דב-cc-by-sa

המועצה האזורית שומרון מדווחת היום (ה') כי על פי הרישומים שלה ושל משרד הפנים התושב החמישים אלף של המועצה נכנס בדיוק בימים אלו לביתו החדש. 

התושב ה 50,000 הוא אליה, בנם בן ה-9 של משפחת תורג׳מן שעברה היום מנתניה ליישוב חיננית שבצפון השומרון. האירוע המשמח בשומרון מגיע על רקע השיחות להחלת הריבונות ביהודה שומרון ובקעת הירדן כאשר החזון הוא הבאת מליון איש לשומרון. 

ראש המועצה האזורית יוסי דגן אומר כי מדובר בניצחון של ההתיישבות על פני החושך "בדיוק השבוע לפני 15 שנים ניסו לרסק אותנו. באותם ימים נשבענו לעשות הכל כדי לחזור הביתה ולהקים את הישובים מחדש  אני נשבעתי להקדיש את חיי כדי לחזור לישובים שנעקרו ולמנוע גירוש נוסף. הדבר שיקבע את עתידנו הוא כמה יהודים יגורו כאן. השומרון מוביל בשנים האחרונות את טבלת הגדילה. מספר 1 בארץ.  בין 6 ל 9 % בשנה על כך נאמר "וכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ", זהו נצחון גדול של ההתיישבות בדרך למליון יהודים בשומרון. ולריבונות  אנחנו שואבים כוחות מההבנה על התהליך ההיסטורי גם התגשמות חזון הנביאים וגם בניית חברת מופת חברה טובה של חילונים ודתיים ביחד שבונים את הארץ באחווה".

ראש המועצה דגן עם המשפחה

ראש המועצה דגן עם המשפחהצילום: רועי חדי

דגן ציין כי המועצה פןעלת להכנת התשתיות למליון יהודים בשומרון "עוד בניה, עוד תוכניות מתאר, קרקע, הסדרת התיישבות צעירה, עתודות הקרקע, כבישים, תרבות, תשתית החשמל והמים וחינוך בכל אלו אנו פועלים בדרך למליון יהודים בשומרון". 

"המטרה העיקרית שלנו כעת היא הריבונות" מוסיף דגן  "לא ייתכן שאחרי מאות אלפי תושבים שהגיעו לגור כאן ביהודה שומרון ובקעת הירדן, אנחנו נחיה תחת שלטון צבאי. אני קורא לראש הממשלה, אני קורא לשרי הממשלה, החילו ריבונות עכשיו, בלי דיבורים ובלי להתמהמה"

ראש המועצה יוסי דגן הגיע יחד עם יו"ר וועד הישוב עציון ברסלב, וחברת וועד הישוב אסתר רפאלוביץ לעזור למשפחה לפרוק את הארגזים ולברך את המשפחה לרגל היות בנם התושב ה 50,000 של המועצה ולהעניק להם זר פרחים ומתנה. 

ראש מועצת שומרון, יוסי דגןצילום:

משפחת תורגמן עלתה לארץ מצרפת לפני 10 שנים. ועברה לגור בשומרון  היום ביום הנישואין שלהם. רחל תורג׳מן אם המשפחה:  "אנחנו מאוד שמחים שהגענו לגור דווקא בשומרון, מבחינתנו זו מצווה כפולה, גם לגור בארץ ישראל וגם לגור בשומרון, אזור היסטורי בעל חשיבות גבוהה מאוד לעולם היהודי. זהו המקום שבו דרכו אבותינו ואנחנו יחד עם הילדים מאוד מאושרים להיות פה ולחזק את השומרון".
הם הוסיפו כי קיבלו בשמחה רבה את היותם התושב החמישים אלף של השומרון "עוד לא החלטנו מי מהילדים יהיה התושב החמישים אלף אבל זו בהחלט בשורה טובה לשומרון ולמדינת ישראל, אנחנו מקווים שלא נצטרך לחכות עוד 53 שנה כדי שיגיעו לפה עוד חמישים אלף אנשים אלא שכבר בעוד כמה שנים נוכל אנחנו לקבל ולארח את התושב המאה אלף של השומרון"