יוסי דגן: "ממשלת נתניהו מפספסת בכל הקשור להחלת הריבונות"

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מחזק היום את פעילותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במשבר הקורונה "אולם הממשלה מפספסת בגדול במשבר הריבונות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/20 09:17 כט בתמוז התשפ

יוסי דגן: "ממשלת נתניהו מפספסת בכל הקשור להחלת הריבונות"
יוסי דגן , צילום: דוברות

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אומר היום (ג') כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מתמודד יפה עד כה עם אתגרי הקורונה "זו מלחמה אמיתית ועד כה אפשר לומר שממשלת ישראל שאותה מוביל ראש הממשלה מנהלת נכון את המערכה הזו, לולא כך, היינו סופרים היום אלפי מתים כמו מדינות אחרות הדומות בגודל האוכלוסייה שלהן אלינו" דגן אומר כי המתקפות על ראש הממשלה בעניין הקורונה מגיעות בעיקר משמאל וכי הן לא ענייניות "מדובר במתקפות צבועות אבל הציבור יודע שראש הממשלה מנהל את משבר הקורונה בקור רוח ובשורה הראשונה מבין המנהיגים בעולם" 

יחד עם זאת מציין דגן כי הממשלה כושלת בנושא הריבונות "כפי שכבר אמרתי בעבר, ממשלת נתניהו מפספסת בכל הקשור להחלת הריבונות על יהודה שומרון ובקעת הירדן, ניהול מדינה לא יכול להתחיל בניהול משבר קורונה ולהסתיים שם, יש עניינים נוספים שעל סדר היום כמו המשבר הכלכלי, המאבק מול החמאס בעזה שקרה בגלל הגירוש, התבססות דעאש בסוריה ועוד. אנחנו מצפים מראש הממשלה לטפל גם בענייני הריבונות" 

דגן אומר כי מצד אחד יש כאן הזדמנות היסטורית להחלת הריבונות על כלל היישובים, אתרי התנ"ך ומרחבי ההתיישבות. ומצד שני יש פה גם סכנות גדולות ובראשן לגיטימציה להקמת מדינת טרור בלב הארץ, או ריבונות "ישראבלוף" הכוללת החלת ריבונות על מספר מצומצם של יישובים או לחלופין "מפת נסיגה" והפרדה בין מה השמאל מכנה "גושי התיישבות" ליישובי העומק. "כל הממשלות עסוקות כעת במיגור הקורונה והדבר האחרון שהן יתעסקו איתו זו החלת הריבונות כאן ביהודה ושומרון. נשיא ארצות הברית שקוע עד צוואר בענייני הקורונה וגם מתכונן לבחירות שיערכו בחודש נובמבר בארצות הברית, אין זמן מתאים מזה. אני קורא לראש הממשלה להחיל ריבונות כאן ועכשיו, לא עוד דיבורים ובטח לא עוד הבטחת בחירות"