רבע שעה לפני האירוע: אלוף הפיקוד ביטל אישור לאירוסין

רבע שעה לפני האירוסין של המורחק המנהלי - אלוף פיקוד מרכז ביטל את האישור לאירוע. אביו: "תתביישו לכם לשלוח דבר כזה רבע שעה לפני אירוע - רשעות וטיפשות גדולה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/07/20 14:31 כח בתמוז התשפ

רבע שעה לפני האירוע: אלוף הפיקוד ביטל אישור לאירוסין
אילוסטרציה, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

אלוף פיקוד מרכז תמיר ידעי ביטל היתר שניתן למורחק מנהלי להגיע לאירוע האירוסין שלו בשומרון רבע שעה לפני היציאה לאירוע. המורחק, אשר היה צפוי להתארס אמש (א') באירוע ביישוב בשומרון, בביתה של ארוסתו, הגיש לפני כשבוע בקשה מסודרת בה ביקש היתר מיוחד לקיים את האירוע. אלוף הפיקוד אישר את כניסתו של המורחק לשומרון בנסיעה ישירה ולשעות קצובות.

לטענת המורחק ובני משפחתו אתמול, רבע שעה לפני היציאה לאירוע קיבלו מכתב אשר מבטל באופן פתאומי את ההיתר לקיום האירוע. אביו זעם: "בושה וחרפה לקבל במדינת העם היהודי צו דרקוני ואנטישימי כזה. לא היה כדבר כזה! פשוט תתביישו לכם לשלוח לי דבר כזה, רבע שעה!! לפני שיוצאים למסיבת אירוסין. זה מזכיר לי גזרות של השונאים הגדולים של עם ישראל, חשבתי שכבר סיימנו איתם. אתם לא מבינים שבתפיסה העקומה שלכם אתם רק מרחיקים את הנוער מאהבת המדינה היקרה שלנו. רשעות שאין כמוה, וטפשות גדולה." אמר אביו של המורחק.

תגובת דובר צה"ל: "ביום 12 ביוני 2020, חתם מפקד פיקוד המרכז על צו הגבלה ופיקוח מיוחד בעניינו של אלחי כרמלי, האוסר עליו, בין היתר, להימצא בשטחי יהודה ושומרון מלבד היישוב אריאל, בו הוא מתגורר. הצו נחתם בשל מידע מהימן המצביע על מסוכנותו הגבוהה של כרמלי לביטחון ולשלום הציבור. במהלך השבוע החולף אושרה באופן חריג בקשתו של כרמלי להגיע ליישוב יצהר לצורך קיום מסיבת אירוסין. לאור מידע חדש וקונקרטי שהתקבל היום בעניינו של כרמלי, שקל האלוף מחדש את החלטתו, והחליט לדחות את בקשתו".

אלוף תמיר ידעי

אלוף תמיר ידעיצילום: דובר צה"ל

שמואל (זנגי) מידד, מנכ"ל ארגון 'חוננו' המסייע לצעיר מסר: "שיטת הצווים המנהליים היא רעה חולה תמיד. הציבור עדיין לא הפנים אותה כי הם עדיין לא הגיעו אל האיש ברחוב, אבל המדרון חלקלק ותלול מאד. הפעם התופעה יצאה מכל פרופורציה. מי יעצור את האנרכיה המגעילה והאכזרית הזו?"

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב אף הוא בנושא. לדברי סמוטריץ', "ביטול היתר לאירוע אירוסין של צעיר יהודי בשומרון דקות לפני היציאה לאירוע הוא איוולת. התנהלות גורמי הביטחון בסוגיית צווי ההגבלה כנגד נערים יהודים צריכה להטריד כל מי שזכויות אדם חשובות לו".