מתקדמים לביצוע: תבחן סלילה דו נתיבית של עוקף חווארה

שנתיים לאחר אוהל המחאה של הכבישים העוקפים: עוקף חווארה ועוקף אל ערוב מתקדמים לביצוע. תבחן סלילה דו נתיבית של עוקף חווארה. יוסי דגן: "מהפכה במפת בהתיישבות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/07/20 17:27 כד בתמוז התשפ

מתקדמים לביצוע: תבחן סלילה דו נתיבית של עוקף חווארה
צילום: יח"צ

שנתיים לאחר שביתת הרעב והסכם הכבישים העוקפים ביו"ש, אותו הוביל ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן וראשי הרשויות דאז ראש מועצת בית אריה אבי נעים וראש מועצת קריית ארבע מלאכי לוינגר, יחד עם המשפחות השכולות, כביש עוקף חווארה וכביש עוקף אל ערוב מתקדמים לביצוע.

בימים אלו מסתיים הליך כתיבת המכרז של כביש עוקף חווארה ע"י חברת 'נתיבי ישראל'. המכרז צפוי לצאת בסיום חודש אוגוסט. במקביל נמצאים כעת בעיצומו של הליך הכשרת השטח וסילוק מטרדים,  זאת בכדי לאפשר את סלילת הכביש.  כביש עוקף חווארה שנחשב אחד הכבישים האסטרטגים מבין חמשת הכבישים שהושגו באוהל המחאה צפוי להנגיש את איזור גב ההר למרכז הארץ. עלותו 250 מיליון ₪.

בסיור שנערך לאחרונה עם שרת התחבורה מירי רגב אמר לה דגן  כי הכביש תוכנן להיות חד נתיבי וחד מסלולי אך עם התאמות בפועל להרחבה. דגן ביקש מהשרה כי בהגיע זמן הביצוע, תיבחן האפשרות לבצע בפועל כביש דו נתיבי ודו מסלולי. רגב הבטיחה לבחון את הנושא. 

ערב הבחירות האחרונות לכנסת, ביקש דגן ממשרד הביטחון להעביר את הטיפול בכביש למשרד התחבורה. משרד הביטחון בראשות בנט נעתר לבקשה, דגן ביקש שביצוע הכביש ייעשה בידי חברת 'נתיבי ישראל', גם בגלל שבהמשך החברה לוקחת על עצמה את האחריות התחזוקתית. 

יצויין כי בעת תיכנון התוואי, דאגו המתכננים שהוא לא יפגע בבתים פלשתינים, גם כאלו שנבנו באופן לא חוקי. לפיכך התוואי כולו עובר רק בשטחים פתוחים, צוות מקצועי של המועצה האזורית שומרון מלווה את הפרוייקט בשטח באופן שוטף ופועל אל מול גורמי הצבא על מנת לאבטח את הפועלים.