בתקנון הממשלה שיאושר מחר לא יופיע סעיף הריבונות

מחר צפויה הממשלה לאשר את תקנון הממשלה ללא הסעיף המאפשר להחיל ריבונות ללא אישור ראש הממשלה החליפי. יוסי דגן: "הונאה של ציבור הבוחרים. מצפה מראש הממשלה לעצור את הבדיחה הזו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/07/20 23:04 יט בתמוז התשפ

בתקנון הממשלה שיאושר מחר לא יופיע סעיף הריבונות
יוסי דגן , צילום: דוברות

מחר (א') צפויה הממשלה להצביע על שינוי תקנון הממשלה בישיבת הממשלה. זאת מכיוון שבשונה מממשלות קודמות, כאן ההסכם הקואליציוני קובע כי ראש הממשלה המכהן וראש הממשלה החלופי יקבלו החלטות יחד. וזאת למעט נושא הריבונות שבו הסמכות היא של ראש הממשלה נתניהו. אלא שבאורח פלא, סעיף אחד נעדר מהתקנון שיובא מחר להצבעה. הסעיף שמהווה את אחד ההישגים הגדולים של הליכוד במשא ומתן הקואליציוני, סעיף 29, המאפשר לראש הממשלה להעביר את החלת הריבונות בממשלה ללא אישור ראש הממשלה החליפי בני גנץ. 

הממשלה נאלצת לאשר מחר את התקנון משום שללא אישורו אין משמעות להסכם הקואליציוני הכולל בתוכו סעיפים המחייבים הסכמה בין ראש הממשלה המכהן לראש הממשלה החלופי. החריג היחיד לעניין זה המהווה את אחד ההישגים הגדולים ואולי היחידים של הליכוד במשא ומתן הקואליציוני הוא הסעיף המחריג מהוראה זו את אישור הממשלה להחלת הריבונות. 

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון, שנחשף לדברים, אמר בתגובה: "זוהי הונאה של ציבור הבוחרים. קריסה מוסרית טוטלית. ראש הממשלה נבחר פעם אחר פעם, שלוש פעמים בשנה האחרונה על בסיס ההבטחה להחלת ריבונות בישובי יו"ש, זהו רגע האמת של ראש הממשלה אני קורא לראש הממשלה לעצור עכשיו את הבדיחה הזו ולא לאפשר את אישור התקנון באופן הזה". 

משמעות אישור תקנון עבודת הממשלה מחר באופן הזה משמעותה עצירת כל אפשרות להחלת ריבונות בחודשים הקרובים כפי שהובטח על ידי ראש הממשלה וזאת משום שראש הממשלה החלופי בני גנץ כבר הצהיר שלא יסכים להחלת ריבונות ללא משא ומתן מול העולם הערבי וזאת כמובן לא ישים בשלב זה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן