יוסי דגן: "ריבונות "ישראבלוף" עלולה להביא לפירוק המחנה הלאומי"

המלחמה על הריבונות עולה מדרגה. ראש מועצת שומרון: "חושש כי אם תוחל ריבונות באופן סמלי או שתהיה מפת ישובים מבודדים, דבר זה יביא לפירוק המחנה הלאומי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/20 11:17 ב בתמוז התשפ

יוסי דגן: "ריבונות "ישראבלוף" עלולה להביא לפירוק המחנה הלאומי"
דגן עם נתניהו, צילום: מועצה אזורית שומרון

שעות לפני הדיון של נשיא ארה"ב טראמפ עם יועצו ג'ארד קושנר, שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן וגורמים נוספים בנושא הריבונות, יוצא יוסי דגן, ראש מועצת שומרון, בקריאה לראש הממשלה, נתניהו, כי הוא חושש שאם החלת הריבונות לא תתממש או תתממש בצורה חלקית ותשאיר 19 ישובים כמובלעות מבודדות, או אם תוחל ריבונות באופן חלקי מה שהוא מכנה "ישראבלוף",  המחנה הלאומי, שתמך בנתניהו ב-3 מערכות בחירות, יתפרק.

על פי המפות המסתמנות החלת הריבונות תשאיר 19 ישובים מבודדים בלב מדינת טרור, אתרים היסטורים ואתרי קודש, דוגמת קבר רחל ומערת המכפלה, ישארו מחוץ למפת הריבונות, והסיפוח יהיה סמלי וקטן בלבד בשלב זה. (מה שמכונה שלב א' שלב ב').

דגן קורא לנתניהו להחיל מיד ריבונות על כל שטחי יו"ש ולפעול כמו מנהיגי העבר בן גוריון, בגין ואשכול שלא חיכו לאישור של האמריקאים: "אני חושש מאוד, אנחנו נמצאים בזמנים היסטוריים שבהם מנהיגים כמו רוה"מ נתניהו צריכים לקבל החלטות היסטוריות. אני חושש מהצגה, מריבונות סמלית, או לא פחות גרוע- ממפת ריבונות שיוצרת מפת נסיגה שמוציאה החוצה 19 ישובים, למעלה מ-20,000 תושבים, פי 4 מגוש קטיף, ובעצם ליצר התנתקות שניה. יש לנו ברית עם נתניהו, אני מצפה מנתניהו לשמור על הברית הזו. 
אני אומר בחשש, הדבר היחיד שעלול לפרק כרגע את המחנה הלאומי הוא מסמוס של הריבונות -ריבונות ישראבלוף - או הפיכת המהלך לכזה שמותיר 19 ישובים מבודדים - ואני כאיש המחנה הלאומי וכתומך של נתניהו - חושש מפספוס הריבונות שיביא לפירוק המחנה הלאומי ולאיבוד השלטון.

"אני פועל זה 7 שנים על הבאת נושא הריבונות עם חברים נוספים להבאת הריבונות. אמרו שזה הזוי. והנה אנחנו כאן. אדוני  ראש הממשלה: חזק ואמץ - על הריבונות. ובאותה מידה : אני דורש לעמוד בתוקף ולתקן את המפה המסוכנת". 

מועצה אזורית שומרון, ובראשה יוסי דגן, יצאה לפני כחודש וחצי בקמפיין בדרישה להחלת ריבונות ללא הכרה במדינה פלסטינית וללא השארת ישובים מבודדים. המאבק הביא לכך שנושא ההכרה במדינה פלסטינית ירד מהפרק וכעת ממשיכה המועצה במאבק נגד השארת ישובים מבודדים, ונגד החלת ריבונות "סמלית" שתייצר מפת נסיגה.