הוחרמו עשרות שופלים שעסקו בבנייה בלתי חוקית של פלשתינים

במבצע מיוחד של הצבא במזרח בנימין הוחרמו לפלשתינים עשרות כלים כבדים. במהלך הפעילות בוצעו זריקות אבנים ללא נפגעים לכוחותנו. ישראל גנץ: "תוכנית פיאד מאיימת על ההתיישבות ונסכל אותה ללא הרף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/06/20 11:11 כו בסיון התשפ

הוחרמו עשרות שופלים שעסקו בבנייה בלתי חוקית של פלשתינים
צילום: דובר צה"ל

אמש (ד') ערכו כוחות הצבא והמנהל האזרחי מבצע החרמת כלים מיוחד במחצבות לא חוקיות הפועלות בשטחי C, סמוך למזרעה אל קבילה שבמזרח בנימין. את המבצע ניהלו חטמ״ר אפרים בהובלת המח״ט אל"מ יפתח נורקין, יחידת הפיקוח במנהל האזרחי וחיילי גזרת אפרים. 

במהלך הפעילות נתקלו הכוחות בפורעים פלשתינים אשר יידו אבנים לעברם, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. סך הכל הוחרמו כלים רבים ובהם שופלי זחל, בגרים, מסור אבנים, טנדר פורד, דיפנדר, גנרטורים, קומפרסורים ואביזרי קונגו. כלל הכלים הוחרמו והועברו אל מגרש ההחרמות בבסיס אוגדת איו"ש בבית אל, כאשר בתום הפעילות נחסמו צירי הגישה למחצבות ולציר המזבלה. הפעילות הסתיימה ללא אירועים חריגים.

ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ אמר: "המלחמה על עתיד ההתיישבות עומדת בראש סדרי העדיפות של הפלשתינים ותכנית פיאד ההרסנית תיתקל בחומה בצורה של אנשי ההתיישבות יחד עם גורמי הצבא ונילחם בה ללא הרף. אנו עדים באופן קבוע לפעילויות לא חוקיות של פלשתינים בעומק השטח, ומבצע כזה צריך להתבצע יותר פעמים וביד נוקשה וכואבת. מודים לצה"ל, חטיבת אפרים והמח"ט נורקין ואנשי המנהל האזרחי על הפעילות המבורכת וההגנה על שטחי המולדת. נמשיך לבנות ולהתרחב בארץ ישראל".