סופית: תוקם הפקולטה לרפואה באריאל

מליאת המועצה להשכלה גבוהה אישרה את הקמת הפקולטה לרפואה באריאל. בנט: "עמדנו מול לחצים עצומים של גורמי שמאל בעלי אינטרס, מול קרטל אוניברסיטאי שעשה הכל, הלכה למעשה, כדי לתקוע מקלות בגלגלים. זהו ניצחון השכל הישר על פני האינטרס הצר, ואני גאה בכך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/04/19 12:41 ו בניסן התשעט

סופית: תוקם הפקולטה לרפואה באריאל
הנהלת המועצה להשכלה גבוהה, צילום: ללא

מליאת המועצה להשכלה גבוהה (מל״ג), אישרה היום (ה') באופן סופי את החלטת שר החינוך ויו״ר המל״ג, נפתלי בנט, להקמת פקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל. הנושא הובא ע״י בנט לאישור המל״ג בהתאם להמלצת היועץ המשפטי לממשלה, ד״ר אביחי מנדלבליט. 

בדיון השתתפו 18 חברי מל״ג על פי החלוקה הבאה: 9 נציגי אוניברסיטאות, 4 נציגי ציבור, 3 נציגי מכללות, נציג סטודנטים ויו״ר המל״ג. 
ההחלטה עברה ברוב של 13 תומכים מול 5 מתנגדים. 

הקמת הפקולטה באריאל קודמה על ידי השר בנט, וקיבלה את אישורן של ועדת בדיקה חיצונית שהורכבה מגורמי מקצוע בלתי תלויים, של המועצה להשכלה גבוהה ביהודה ושומרון וכעת של מל״ג ישראל. 

על פי הודעת שר החינוך, הפקולטה לרפואה באריאל תחל את פעילותה כבר בשנת הלימודים האקדמית הקרובה (אוקטובר 2019). 

שר החינוך ויו״ר המל״ג, נפתלי בנט: ״מערכה של שנתיים הסתיימה בניצחון גדול של הקמת פקולטה לרפואה באריאל. חברי המל״ג קיבלו החלטה נכונה לטובת מדינת ישראל, שסובלת ממחסור חמור ברופאים. את ההחלטה לפתוח פקולטה נוספת בתחום קיבלתי מתוך ידיעה שאוניברסיטת אריאל עומדת בכל הדרישות והתנאים, כפי שנקבע בשורת החלטות לאורך הדרך. עמדנו מול לחצים עצומים של גורמי שמאל בעלי אינטרס, מול קרטל אוניברסיטאי שעשה הכל, הלכה למעשה, כדי לתקוע מקלות בגלגלים. זהו ניצחון השכל הישר על פני האינטרס הצר, ואני גאה בכך. ברכותיי לסטודנטים שיבואו בשערי הפקולטה כבר בשנת הלימודים הקרובה, הניצחון הזה שלכם״.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן