מזכ"ל האו"ם נגד הריבונות הישראלית ברמת הגולן

למרות תמיכת טראמפ בריבונות הישראלית בגולן, אנטוניו גוטרש, מזכ"ל האו"ם מתנגד להמשך ה'כיבוש הישראלי': "כל החלטה חייבת להבטיח את השלמות הטריטוריאלית של סוריה, כולל שטחי רמת הגולן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/03/19 16:04 כד באדר ב'

מזכ"ל האו"ם נגד הריבונות הישראלית ברמת הגולן
נתניהו וטראמפ. ארכיון, צילום: צילום מסך מיוטיוב

מזכ"ל האום אנטוניו גוטרש יוצא נגד הודעתו של נשיא ארה"ב טראמפ שהצהיר על תמיכתו בריבונות הישראלית ברמת הגולן: "כל החלטה בנוגע לקונפליקט הסורי חייבת להבטיח את השלמות הטריטוריאלית של סוריה, כולל שטחי רמת הגולן הכבושים." 

להצהרותו של מזכ"ל האו"ם מצטרפים מנהיגי מדינות ערב צפויים לקבל היום (א'), בכינוס הליגה הערבית המתקיים בטוניסיה, החלטה נגד ההצהרה של הנשיא טראמפ. שליט ערב הסעודית, המלך סלמאן, בוועידה, כי הוא "דוחה לחלוטין" כל צעד שישפיע על ריבונות סוריה ברמת הגולן. המלך חזר על עמדת ריאד לגבי הסכסוך הישראלי פלסטיני, לפיה היא תומכת בהקמת מדינה פלסטינית שמזרח ירושלים בירתה. 

מנגד, בהליכוד ממנפים את ההצלחה המדינית של נתניהו בוושינגטון, וצפויים לקיים ישיבה סיעה מיוחדת ברמת הגולן ביום רביעי,  ביחד עם ראש הממשלה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן