מועצת יש"ע קוראת: הקימו ממשלת אחדות

מועצת יש"ע פרסמה מסמך עמדה, הקורא להקמת ממשלת אחדות: "מדינת ישראל זקוקה לאחדות. איננו יכולים להרשות לעצמנו עוד תקופה בה אנו נמצאים בעוצר ואיננו יכולים להתקדם בהמשך ביסוס וקידום ההתיישבות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/11/19 14:39 ט בחשון התשפ

מועצת יש"ע קוראת: הקימו ממשלת אחדות
ראש מועצת יש"ע החדש, דוד אלחייני, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

קוראים להקים ממשלה. מועצת יש"ע, שבחרה השבוע להעמיד בראשה את ראש מועצת בקעת הירדן דוד אלחייני, פרסמה מסמך עמדה בעלון השבת 'שבת בשבתו', היוצא בשיתוף עם המועצה, קוראים ביש"ע לפוליטיקאים להתאחד ולהקים ממשלת אחדות.

במסמך העמדה של מועצת יש"ע נכתב בין היתר כי "השבוע נבחר ראש מועצה אזורית בקעת הירדן דוד אלחייני לתפקיד יו"ר מועצת יש"ע. עם היבחרו אמר אלחייני: "אני מאוד נרגש, התפקיד מאוד חשוב לי בהיבט האישי. הבחירה בי היא אות לאחדות בהתיישבות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן, והאזרחים כאן הינם כמו כל מדינת ישראל. נפעל יחד להחלת הריבונות בכל המרחב בשטחי C ולפיתוח האזור על מנת לשפר את איכות החיים של התושבים. בהזדמנות זאת, אני קורא לכולם, ברגע זה של אחדות בין תושבי יש"ע ובין ראשי הרשויות ביהודה ושומרון, אני קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו וח"כ בני גנץ -הזמן להגיע להכרעה ולכונן ממשלת אחדות".

עוד נכתב במסמך: "בימים אלו, מדינת ישראל נמצאת בצומת דרכים חשוב מאוד. לאחר שתי מערכות בחירות, ואולי בדרך לקלפי בפעם השלישית במידה ולא ימצא פתרון למצב הסבוך אליו הגענו. כבר כמעט שנה שמדינת ישראל אינה מתפקדת, הרשויות תקועות בעבודה מול משרדי הממשלה, תקציבים לא מועברים, אין חידוש חוזים לפרויקטים. 
גם במישור המדיני כשלצדנו ממשל אמריקאי אוהד, ניתן היה לייצר פריצת דרך היסטורית. אולם כאשר אין ממשלה, אין אפשרות לקדם את עבודות משרדי הממשלה השונים, אין אפשרות להעביר חוקים ולקדם את הנושאים החשובים ביותר לעם ישראל. למעשה, בזמן ממשלת מעבר מדינת ישראל תקועה. היא אינה יכולה לעשות שום דבר למען קידום המדינה והעם".

יישוב ביו"ש

יישוב ביו"שצילום: לעמ, MILNER MOSHE

"אנחנו זקוקים כעת לממשלה", כותבים במועצת יש"ע. "מדינת ישראל זקוקה לאחדות. איננו יכולים להרשות לעצמנו עוד תקופה בה אנו נמצאים בעוצר ואיננו יכולים להתקדם בהמשך ביסוס וקידום ההתיישבות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. לאחר עבודה מאומצת בשנים האחרונות כעת מתחילים לראות תוצאות - כבישים נסללים, תכניות אב אסטרטגיות לאזור מתקדמות, הבניה ממשיכה, התוצרת החקלאית והתעשייתית בשיאה. אולם אם לא נפעל עכשיו כל ההתקדמות הזאת תיעצר.

"אין מקום לבחירות – אנחנו צריכים ממשלה, מדינת ישראל צריכה להתקדם, עם ישראל צריך אחדות".