מועצת יש"ע בארה"ב: המטרה - ריבונות ביהודה ושומרון

מועצת יש"ע קיימה אירוע גדול בשולי כנס שדולת אייפא"ק בניו יורק, בהשתתפות בכירים יהודיים, ישראלים וידידי ישראל מרחבי העולם. גדעון סער: "המטרה שלנו היא להחיל ריבונות בכל מקום שבו היו היהודים חיים בליבה של ארץ ישראל"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 25/03/19 10:23 יח באדר ב'

מועצת יש"ע בארה"ב: המטרה - ריבונות ביהודה ושומרון
ראש מועצת אפרת וראש דסק החוץ של מועצת יש"ע, עודד רביבי, נואם באירוע בוושינגטון, צילום: Yossi May photo

אירוע מיוחד של מועצת יש"ע התקיים אמש (א', שעון ארה"ב) בוושינגטון הבירה, בסמוך לכנס AIPAC שמתקיים בימים אלה בעיר. האירוע, אליו הגיעו מעל ל-400 משתתפים מכל רחבי ארה"ב, התקיים במוזיאון התנ"ך וחיבר יחדיו אוהבי יהודה ושומרון אשר הגיעו להביע את הערכתם ומחויבותם לאזור. זו הפעם הרביעית בה מועצת יש"ע מארגנת את האירוע, אשר מהווה מרכז משיכה למשתתפי כנס AIPAC.

את האירוע הוביל ראש דסק החוץ של מועצת יש"ע וראש המועצה המקומית אפרת, עודד רביבי, הנציג הרשמי הראשון של יש"ע שהוזמן לנאום בכנס AIPAC. באירוע השתתפו מכובדים רבים, ביניהם השר צחי הנגבי, ח"כ אמיר אוחנה, השר לשעבר גדעון סער, קולונל ריצ'ארד קמפ, קונסול ישראל בניו יורק דני דיין, אנשי תקשורת, תורמים חשובים, מובילי דעת קהל ועוד. 

גדעון סער באירוע של מועצת יש"ע

גדעון סער באירוע של מועצת יש"עצילום: Yossi May photo

האירוע נפתח בשירת שני ההמנונים – של מדינת ישראל ושל ארה"ב – ולווה לכל אורכו בנגינתו ושירתו של הזמר לייזר לויד. 

השר לשעבר ובכיר הליכוד גדעון סער אמר באירוע: "אנחנו לעולם לא נסכים להקים מדינה ערבית חדשה בלב מדינת ישראל. ההתנחלויות עצמן עוזרות לחיזוק ביטחונה של מדינת ישראל. השבוע הכירה ארה"ב בריבונותה של מדינת ישראל ברמת הגולן. עלינו לזכור כי לפני 38 שנה, כשחוקקה מדינת ישראל את חוק הריבונות על רמת הגולן, נמתחה עלינו ביקורת חריפה. היום זה זמן טוב מאוד לזכור שהמטרה שלנו היא להחיל ריבונות בכל מקום שבו היו היהודים חיים בליבה של ארץ ישראל".

ראש דסק החוץ של מועצת יש"ע, עודד רביבי, אמר: "איש אינו יודע מה תהיה התוצאה של הבחירות בישראל או מהו בדיוק הסכם השלום הגדול של ארה"ב. אבל דבר אחד בטוח - ההתנחלויות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן אינן המכשול לשלום. משימתנו כעת היא ליצור מציאות ולהראות מציאות, שבה יהודים וערבים יכולים לחיות זה לצד זה בהבנה ובשיתוף פעולה. כאשר ידעו זאת ברחבי הקהילה הבינלאומית, אזי עתידנו יהיה בטוח".

הקולונל ריצ

הקולונל ריצ'ארד קמפצילום: Yossi May photo

הקולונל הבריטי ריצ'ארד קמפ, לשעבר בכיר בצבא הבריטי, מומחה ללוחמה בטרור וידיד של מדינת ישראל אמר באירוע: "אנחנו צריכים לדחות על הסף את הרעיון שיהודה ושומרון יוכלו אי פעם להיות מחוץ לתחום הביטחון של מדינת ישראל ולשליטה של צה"ל. אין תרחיש כלשהו שבו צה"ל יעזוב את יהודה ושומרון, הן את הגבול והן את עומקו של השטח, ועדיין תהיה לו האפשרות לשמור על ביטחונה של מדינת ישראל".