זיופים בקלפיות ביהודה ושומרון? דגן: נתוני ועדת הבחירות שגויים

אתר ועדת הבחירות המרכזית מציג נתוני הצבעה מיישובים רבים בשומרון, כאילו הצביעו בהם יותר מצביעים מאשר בעלי זכות הצבעה באותה הקלפי. במועצה האזורית שומרון מסבירים כי הנתונים של ועדת הבחירות, בניגוד לנתוני משרד הפנים, פשוט לא מעודכנים

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 10/04/19 15:09 ה בניסן התשעט

זיופים בקלפיות ביהודה ושומרון? דגן: נתוני ועדת הבחירות שגויים
קלפי, צילום: David Cohen/Flash90

מי שנכנס היום (ד') לאתר ועדת הבחירות המרכזית, ובודק את נתוני ההצבעה ביישובים ביהודה ושומרון, מגלה שבחלקם מספר המצביעים בקלפי בפועל, גדול ממספר בעלי זכות ההצבעה ביישוב. כך למשל ביישוב ברוכין שבמערב השומרון, רשומים 230 בעלי זכות הצבעה, ובפועל הצביעו 385 איש בקלפי, שהם 167 אחוז מהתושבים...

עדכון: לאחר פנייה של מועצת יש"ע, הטעות במספר הבוחרים ביהודה, שומרון ובקעת הירדן באתר הבחירות תוקנה.

במועצה האזורית שומרון הסבירו בפשטות, כי ועדת הבחירות המרכזית לא לקחה בחשבון את הגידול חסר התקדים באוכלוסיית יהודה ושומרון, והסתמכה ככל הנראה על נתונים מ-2015 כשעדכנה באתר את בעלי זכות ההצבעה. מה שהוביל למצג שווא באתר כאילו בישובים ביו"ש היו יותר מ 100% הצבעה. 

בישובים מסויימים מספר בעלי זכות ההצבעה עלה פי 2 בעקבות הגידול. כך למשל לגבי הישוב פדואל בשומרון נכתב באתר וועדת הבחירות המרכזית שישנם רק 789 בעלי זכות הצבעה, אלא שעל פי נתוני משרד הפנים העדכניים ישנם 1011 בעלי זכות בחירה. לגבי הישוב רבבה: נכתב בטעות כי ישנם רק 787 בעלי זכות הצבעה (אלו אכן היו הנתונים הנכונים אלא שבבחירות הקודמות לפני 3 שנים*,  אולם נתוני משרד הפנים העדכניים מצביעים על: 1114 בעלי זכות בחירה. כך גם בנגוהות שבהר חברון, שם על פי אתר וועדת הבחירות: 87 בעלי זכות הצבעה אלא שעל פי נתוני משרד הפנים העדכניים ישנם 128 בעלי זכות בחירה. וכן ביישובים רבים נוספים.

יוסי דגן

יוסי דגן. נתונים לא מעודכניםצילום: הדס פרוש/פלאש 90

הטעות באתר הביאה לטענות לזיופים ביו"ש, שפורסמו במהלך היום במספר כלי תקשורת וברשתות החברתיות. 

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, הגיב בחיוך: "על אף ה BDS, על אף ארגוני השמאל, הטרור והנסיונות הבלתי פוסקים לפגוע בהתיישבות הגידול בשומרון גבוה פי 5 מהממוצע הארצי ואף יותר מכך מהממוצע בעולם המערבי.  ובישובים מסויימים הרבה יותר מכך, דבר שככל הנראה הפתיע את אוספי הנתונים. נמשיך לחזק את ההתיישבות ולגדול, אנחנו דורשים מוועדת הבחירות לתקן באתר את הטעות ומהמלעיזים על ההתיישבות לתקן את הדרוש תיקון. ההתיישבות והאהבה להתיישבות חזקה בכל הארץ, אין צורך בזיופים כדי להגיע לתוצאה הנהדרת של הבחירות הללו".

מועצת יש"ע: הטעות תתוקן בקרוב

מועצת יש"ע מסרה בתגובה לטעויות במספר הבוחרים ביהודה, שומרון ובקעת הירדן: "הטעות תתוקן בשעתיים הקרובות. לפי בדיקת מועצת יש"ע, הטעות במספר הבוחרים ביהודה, שומרון ובקעת הירדן נובעת מטעות אנוש. בשגגה, מספר הבוחרים בכל יישוב נלקח מהקובץ של בחירות 2015, במקום קובץ הבחירות הנוכחי. הנתונים המופיעים תחת העמודה "מספר הקולות הכשרים לרשימה" הם נכונים, אך בשל הטעות, ועלייה במספר המצביעים ביהודה ושומרון, נראים אחוזים שאינם הגיוניים. שוחחנו כעת עם נציגי וועדת הבחירות המרכזית, אשר הבטיחו כי העניין יתוקן בשעתיים הקרובות".

"בעיה נוספת, והיא קולות שניתנו למפלגות ערביות במספר מועט של יישובים, היא ככל הנראה טעות הקלדה. הדבר נידון כעת אצל יו''ר ועדת הבחירות, אשר יורה על החלטתו בקרוב".

מנכ''ל מועצת יש"ע יגאל דילמוני, אמר: "אנו רואים חשיבות בפרסום תוצאות אמת מההתיישבות, האמינות היא נר לרגלנו ואנו פועלים על מנת שיפורסמו הנתונים המדויקים".