התאחדות הרכיבה על סוסים ניסו לשכנע ספורטאי להתחרות ביום כיפור

דן קרמר, ספורטאי מוביל בנבחרת ישראל ברכיבה על סוסים שאמור להשתתף בחודש הבא באליפות העולם בקפיצות ראווה,החליט לא לצאת לתחרות מאחר שתיערך ביום כיפור.

חדשות כיפה מירב כהן 15/08/18 20:33 ד באלול התשעח

התאחדות הרכיבה על סוסים ניסו לשכנע ספורטאי להתחרות ביום כיפור
רכיבה על סוסים, צילום: גרשון אלינסון\פלאש 90

תחרות רכיבה על סוסים אמורה להתקיים ביום כיפור. המתמודד הישראלי סירב להתחרות בתחרות בשל קדושת היום. בהתאחדות הרכיבה ניסו לשכנעו להתחרות "מתחת לראדר" אולם ללא הצלחה

בהתאחדות הרכיבה הציבו כמטרה את עליית הנבחרת לראשונה בהיסטוריה למשחקים האולימפיים בטוקיו 2020, והרכיבו סגל הכולל את קרמר. אולם אם קרמר לא יתחרה, הסיכוי של הנבחרת להשיג כרטיס לאולימפיאדה יפחת מאחר שמדובר באחת מתחרויות הדירוג החשובות ביותר.

ראשי ההתאחדות היו מודעים לתאריכים בהם תתקיים האליפות בדרום קרוליינה, אך לא פעלו בנושא עד שחובב רכיבה ישראלי שלח לשרת התרבות והספורט מירי רגב מכתב בו התריע על כך שהנבחרת מתכוונת להתחרות ביום כיפור.

גורמים במשרד הספורט טענו: "הלו"ז היה ידוע יותר משנה מראש, וראשי ההתאחדות ידעו שמדובר בבעיה שאז עוד אפשר היה לפתור אותה". בתגובה, מנכ"ל התאחדות הרכיבה אלי חכם טען: "ההתאחדות הבינלאומית לספורט הרכיבה הודיעה כי מדובר בנושא מורכב וסבוך ברמה הטכנית והארגונית, אך היא בוחנת את הפנייה באופן חיובי ומנסה לעשות ככל הניתן על מנת למצוא פתרון הולם".

"אני סבור כי תהיה זו טעות חמורה בשיקול הדעת להתחרות ביום הקדוש הזה, על אף ההשלכות הספורטיביות שיש לאי-השתתפותי בתחרות כה מרכזית וחשובה שתפגע בניקוד הבינלאומי שלי ושל הסוס שלי ובסיכויי להגיע לאולימפיאדה. מבחינתי אין כאן בכלל עניין של שיקול דעת אישי. כספורטאי יהודי וישראלי גאה, אני לא מתכוון לפגוע ברגשות הציבור בישראל ובעולם היהודי בכלל ולהתחרות ביום הקדוש ביותר עבורנו".