התאונה בשומרון: "שיקולים פוליטיים גברו על שיקולים של חיי אדם"

בעקבות מותה ביום חמישי בערב של חווה רויזין מעמנואל סמוך לחוות גלעד, באירוע שפורסם בתחילה כפיגוע דריסה ולאחר מכן הסתמן כתאונת דרכים, במועצה איזורית שומרון מפנים אצבע מאשימה למנהל האזרחי ולמשרד התחבורה בנוגע להסדרת הצומת

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/08/18 09:09 ח באלול התשעח

התאונה בשומרון: "שיקולים פוליטיים גברו על שיקולים של חיי אדם"
חוות גלעד, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

יומיים לאחר שהובאה למנוחת עולמים הצעירה חוה חיה רויזין, מהישוב עמנואל שבשומרון, שנהרגה ביום חמישי סמוך לישוב חוות גלעד, באירוע שטרם ברור אם היה פיגוע דריסה או תאונה קשה, אומר ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "הכתובת הייתה על הקיר". כבר לפני שלושה חודשים פנה דגן במכתב למנהל האזרחי ולמשרד התחבורה, בדרישה להסדיר את הצומת. בין השאר להציב תחנה במקום, זאת בטענה ש: "המקום  מסוכן בטיחותית ובטחונית" במכתב התריע דגן מפני פיגוע דריסה במקום או תאונה ודרש להציב מפרץ עצירה מסודר, תחנה הכוללת מיגון, ועצירה של קווי תחבורה ציבורית העוברים במקום".

הפנייה טרם נענתה. ובמועצה אזורית שומרון מעריכים כי הסיבה לכך היא פוליטית. 

לדברי דגן: "מצער ששיקולים פוליטים באים על חשבון חיי אדם. בין אם היה מדובר בפיגוע דריסה ובין אם היה מדובר בתאונה את חייה של חוה היה ניתן להציל. פעם אחר פעם התרענו וביקשנו להסדיר את הצומת. אולם שיקולים פוליטים צרים גברו על השיקול של חיי אדם. צר לנו שמשפחתה של חוה ותושבי השומרון צריכים לשלם את המחיר על כך. אנחנו דורשים לשנות את הגישה בנושא הזה. ולהסדיר את הצומת כך שנמנע אסונות כאלו בעתיד".

הישוב חוות גלעד קיים מזה 15 שנים. אדמותיו נרכשו על ידי משה זר, והיישוב הוקם לזכר בנו גלעד זר שנרצח בפיגוע ירי לפני כ-16 שנה,  הישוב הוסדר לפני כ-8 חודשים, לאחר רצח הרב רזיאל שבח בפיגוע ירי. אף שהישוב הוכרז בהחלטת ממשלה כישוב מוסדר, הוא טרם קיבל תב"ע (תכנית בניין עיר) מהדרג מדיני. על פי ההערכות בשומרון זו הסיבה לכך שהסדרת הצומת כך שיהיה בטיחותי לא מקודמת.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן