השר יואב גלנט עובר לליכוד

על פי דברי ח"כ דוד ביטן, שר השיכון יואב גלנט צפוי להתמודד על מקום ברשימת הליכוד בפריימריס הקרובים. "אני יודע מזה כבר הרבה זמן". על חזרתו של גדעון סער: "תהיה סולחה עם נתניהו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/12/18 10:52 יט בטבת התשעט

השר יואב גלנט עובר לליכוד
השר יואב גלנט. בדרך לליכוד, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ח"כ דוד ביטן (ליכוד), שנחשב למקורב לראש הממשלה נתניהו ולאחד מהאנשים החזקים במפלגת השלטון, מאשר בראיון ל'כאן' רשת ב', כי שר השיכון יואב גלנט, חבר מפלגת 'כולנו' של השר כחלון, בדרך לליכוד. לדבריו, "אני יודע מזה כבר הרבה זמן".

יואב גלנט, שהיה מפקד שייטת 13, ובהמשך אלוף פיקוד הדרום, נבחר לכהן כרמטכ"ל במקומו של גבי אשכנזי, אך לאחר התפוצצות הפרשה המכונה 'פרשת הרפז', מינויו בוטל והוא פרש מצה"ל. בבחירות 2015 נבחר לכנסת במסגרת מפלגת 'כולנו', ולאחר הבחירות מונה לכהן כשר השיכון מטעמה. באחרונה רבו הדיווחים על כך שיעבור לליכוד, והיום מגיע אישור כמעט רשמי לכך מהמפלגה.

ישלטו גם בעוד עשור? ביטן ונתניהו בישיבת הליכוד

מהמקורבים לראש הממשלה. ביטן ונתניהוצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

"גדעון סער? תהיה סולחה"

ח"כ ביטן התייחס גם לעימות בין ראש הממשלה לשר לשעבר גדעון סער, על רקע 'חוק סער', ואמר כי אף ראש מפלגה לא אוהב מתחרים, אבל הוא צופה כי המשבר ייפתר; "נתניהו לא אוהב שאנשים קוראים תיגר, גם ראשי מפלגות אחרות, זו הפוליטיקה", אמר ביטן. "כולם רוצים להיות המנהיגים הבלתי מעורערים. אבל גם גדעון סער נפגע, ואני אומר לך שתהיה סולחה ביניהם לקראת הבחירות. ככה זה בפוליטיקה, עושים סולחות ומתקדמים הלאה."

על 'מפלגת הרמטכ"לים' המתהווה, של בני גנץ ומשה יעלון ואולי גם גל הירש, אמר ביטן כי הוא אינו חושש שהליכוד ייפגע. "אני לא חושב שזה מטריד. הם מקבלים קולות על חשבון הגוש השמאלי של המפה, כך שזה לא משפיע עלינו. אולי מנדט לפה או לשם", קבע ביטן. לדבריו, "זה רק מפורר את המחנה השני, הם לא מהווים אלטרנטיבה לכלום".