השר גלעד ארדן: "יהודים מקופחים במקום הכי קדוש להם"

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן השתתף היום בכינוס השדולה לחיזוק הקשר היהודי להר הבית. בכינוס אמר השר "הקביעה שישראל היא מדינה יהודית, משמעותה היא יכולת גישה למקום הכי קדוש לעם היהודי. אולם בפועל יהודים מקופחים במקום הכי קדוש להם"

חדשות כיפה גלעד כהן 15/10/18 16:07 ו בחשון התשעט

השר גלעד ארדן: "יהודים מקופחים במקום הכי קדוש להם"
השר גלעד ארדן , צילום: פלאש 90

היום (ב') התכנסה השדולה לחיזוק הקשר היהודי להר הבית בראשות יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי וח"כ יהודה גליק מהליכוד. השר לביטחון הפנים גלעד ארדן שהשתתף בכינוס אמר: "במשך שנים, מדינת ישראל כמעט וויתרה על הריבונות שלה במקום הכי קדוש לעם היהודי. אני השר לביטחון הפנים ולא ראש הממשלה ויש סטטוס קוו שקיים מול ממשלת ירדן, וכל שינוי שמשנה את הסטטוס קוו צריך לקחת אותו בחשבון מי שמופקד על נושא הבטחון הלאומי של מדינת ישראל."

עוד אמר השר ארדן בכינוס כי הודות לפעילות האזרחית והפרלמנטרית בנושא הר הבית, ניתן להציג בסיפוק את ההתפתחות וההתקדמות בחופש הגישה והביקור של יהודים להר הבית. "הקביעה שישראל היא מדינה יהודית, משמעותה היא יכולת גישה למקום הכי קדוש לעם היהודי. אולם בפועל יהודים מקופחים במקום הכי קדוש להם."

השר ארדן אמר כי הר הבית יכול וצריך להיות מקום של שלום שמחבר בין דתות ושמגשר ושאיש באמונתו יחיה ושכל אחד יכבד את הדת והאמונה של האחר. "רק מי שמזלזל בדת היהודית יכול להצדיק את הטענות המגוחכות כאילו שלביקורים של יהודים בהר הבית יש משהוא מתסיס ושיכול לגרום לשפיכות דמים – זה בדיוק ההפך.

ח"כ יהודה גליק, השר גלעד ארדן וח"כ שולי מועלם

ח"כ יהודה גליק, השר גלעד ארדן וח"כ שולי מועלםצילום: דוברות שולי מועלם


יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם ויו"ר השדולה אמרה בכינוס כי "יש לפעול מול ראש הממשלה לשינוי הסטטוס קוו מול הוואקף והירדנים."

ח"כ מועלם הוסיפה ואמרה כי מספרי העולים להר הבית מראים על שינוי מהותי בחברה הישראלית בתפיסה של הר הבית כמקום הקדוש ביותר לעם היהודי והן מחשיבות הריבונות הישראלית על ההר . "הגידול המשמעותי במספר העולים להר הבית במהלך השנים האחרונות נובע הן בשל השינוי התודעתי על החשיבות הדתית והלאומית של הר הבית והן בשל שינוי המדיניות שהוביל השר לביטחון פנים גלעד ארדן" כך ח"כ מועלם.


 ח"כ יהודה גליק מהליכוד אמר כי "יש לפעול להרחבת שעות כניסת יהודים להר. הר הבית סגור בפני יהודים בשבתות ובשעות אחר הצהריים ואני אפעל כדי לשנות גם את זה."

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן