השר אריאל תוקף את הסופר מגד: "מאמרך מסית לאלימות נגדי"

שר החקלאות שיגר מכתב בהול ליועמ"ש, ובו הוא מבקש לפתוח בחקירה בחשד להסתה נגד הסופר איל מגד, בעקבות מאמרו החריף בעיתון הארץ נגד החלטת השר שלא לאשר את חוק המשלוחים החיים: "אריאל (או שמא סמאֵל, מלאך המוות) הוא ערל לב וצמא דם".

חדשות כיפה מירב כהן 02/01/19 09:41 כה בטבת התשעט

השר אריאל תוקף את הסופר מגד: "מאמרך מסית לאלימות נגדי"
השר אורי אריאל, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שר החקלאות אורי אריאל שיגר מכתב ליועמ"ש בבקשה לפתוח בחקירה בחשד להסתה בעקבות מאמר פרי עטו של הסופר איל מגד שהתפרסם אתמול (שלישי),בעיתון הארץ תחת הכותרת:  "אלוהיו של אורי אריאל הוא קצב".

שר החקלאות אריאל מנע ביום ראשון את אישורו של חוק המשלוחים החיים עוד בכנסת הנוכחית, אחרי שכבר אושר בקריאה טרומית. המהלך של השר הרגיז את הסופר שהוציא מאמר דעה חריף במיוחד. 

במאמרו של מגד נכתב: "אם הגאולה האולטימטיבית המצטיירת בדמיונו של שר החקלאות של המדינה היהודית, היא אורגיה מתמשכת של הקרבת בעלי חיים במשכנו של אלוהי ישראל, כפי שהיה נהוג בבית המקדש מקדמת דנא, מה לנו כי נלין על המחטף הנכלולי שעשה, בהיעדרו של ראש הממשלה, שדחף מצדו את החוק ככל יכולתו. אך טבעי הוא שקפץ על ההזדמנות לתת דרור ליצריו (לא, לא החייתיים, לא הבהמיים, כפי שנהוג לומר; לפרה ולעגל יש נפש עדינה מאין כמוה, בהשוואה לגס הרוח הזה)". 

בהמשך הדברים הזכיר הסופר מספר ביטויים חמורים אותם האשים הסופר איל מגד, את השר אורי אריאל: "ביזוי של זכר השואה, אריאל הוא המבזה הראשי", "אייכמן של בעלי החיים", "אריאל (או שמא סמאֵל, מלאך המוות) הוא ערל לב וצמא דם".


להורדת הקובץ

במכתבו ליועמ"ש אביחי מנדלבליט ציין השר אריאל כי "במאמר נשמעים ביטויים קשים, מסיתים ופוגענים שחורגים הרבה מעבר למקובל ולראוי במסגרת חופש הביטוי במדינה דמוקרטית. לא את עלבוני אני בא לתבוע ולא את כבודי. אך טבעי הוא שסופרים, אנשי רוח ועיתונאים ישמיעו במסגרת הדמוקרטיה וחופש הביטוי ביקורת ואפילו חריפה ונוקבת כלפי נבחרי ציבור"

אריאל הוסיף: "ברור שנחצה כאן קו הלגיטימי והמותר. השוואת שר בישראל בן לאמא ניצולת שואה ששרדה את התופת באירופה, לצורר היהודים אדולף אייכמן ואיחולי יימח שמו לשר בממשלת ישראל וביטויים קשים ומסיתים נוספים , אינם יכולים לחסות במסגרת חופש הביטוי, אפילו לא במובנו הרחב."