השר ארדן תוקף את Airbnb בעזרת מכתבים: הישראלים נלחמים ברגלים

בעוד השר ארדן שולח מכתבים למושלים בארצות הברית כחלק מהפתרון לבעיה שיצרה החלטת חברת Airbnb נרשמה עלייה משמעותית במטיילים בשומרון בימים האחרונים

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/11/18 08:35 כ בכסלו התשעט

השר ארדן תוקף את Airbnb בעזרת מכתבים: הישראלים נלחמים ברגלים
כותב מתכבים. השר ארדן, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

השר ארדן החליט לכנס ועדה בין משרדית, בעקבות הודעת חברת Airbnb להסיר מהאתר יחידות השכרה של אזרחים ישראלים ביהודה ושומרון, על מנת לבחון את דרכי הפעולה והכלים  כנגד החלטת החברה. מנגד הודעת החברה גרמה לתופעה הפוכה, והביאה לחשיפה עצומה של התיירות בשומרון. בסוף השבוע האחרון נרשמה עלייה של כ- 100% במספר המטיילים והמבקרים בשומרון. 

כחלק ממגוון הפעולות שננקטות, שלח השר לנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן מכתבים לחמשה מושלים בארצות הברית: למושל ניו יורק אנדרו קומו, למושל קליפורניה ג'רי בראון, למושל אילינוי ברוס רונר, למושל מיזורי מייק פרסון, למושל פלורידה ריק סקוט ולמושל פלורידה הנבחר רון דיסנטיס.

במכתב מציין השר ארדן את הערכים הדמוקרטים המשותפים ומבקש מהמושלים לבחון את החקיקה כנגד החרם במדינתם, להתבטא נגד החלטת חברת AIRBNB, ולנקוט  בצעדים רלוונטיים נוספים כולל צעדים כלכליים נגד החברה: "ברצוני להסב את תשומת ליבך להודעה של חברת Airbnb  לפיה היא תסיר מהאתר שלה עסקים ישראליים הממוקמים ביהודה ושומרון. בכך החברה מאמצת את הפרקטיקות והנרטיבים האנטישמיים של תנועת ה-BDS".

צילום: ללא

השר הסביר למושלים את מדיניות ה-BDS נגד מדינת ישראל, וטען כי המדיניות של Airbnb הנה מדאיגה במיוחד כשמבינים שהיא מכוונת אך ורק כלפי ישראל "מדיניות כזו אינה מיושמת כלפי אף אזור אחר בסכסוך. מדובר בפרקטיקה אנטישמית של יישום אמות מידה כפולות כלפי ישראל, שאינן נהוגות כלפי אף מדינה אחרת".

ארדן המפציר במושלים: "אני מבקש שתתבטאו כנגד החלטת Airbnb, ושתנקוטו בכל צעד רלוונטי נוסף, כולל צעדים הנוגעים לקשרים המסחריים בין החברה לבין המדינה שלך ועובדי המדינה במדינתך".

בנוסף לכך, פנה המשרד לחברים ברשת הפרו-ישראלית העולמית שהוקמה בסיוע של המשרד לנושאים אסטרטגיים על מנת לבקש מהם לפנות למושלים במדינותיהם כדי שישתמשו בחוקים שאושרו במדינות אלו נגד חברות וארגונים הנוקטים בחרם על מדינת ישראל. 

השר לנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן: ״אנחנו נפעל בכל הדרכים האפשריות כדי לבטל את ההחלטה הפסולה המפלה אזרחים במדינת ישראל ופוגעת בהם כלכלית בשל מקום מגוריהם״.