השר ארדן ליעל שבח: "מתנצל שנזכרנו רק עכשיו"

השר לביטחון הפנים ניחם את בני משפחתו של רזיאל הי"ד וציין כי למרות שהכוונה להסדיר את חוות גלעד הגיעה רק לאחר הרצח, היא עדיין מלאת משמעות, "אין מסר יותר חזק מזה כלפי הרוצחים וכלפי הרשות הפלסטינית שהיא בעיני שותפה לרצח"

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/01/18 12:12 כח בטבת התשעח

השר ארדן ליעל שבח: "מתנצל שנזכרנו רק עכשיו"
ארדן מנחם את משפחת שבח, צילום: רועי חדי

השר לבטחון הפנים גלעד ארדן הגיע היום (שני) לניחום אבלים בבית משפחת שבח שבחוות גלעד והתייחס לכוונה להסדיר את היישוב בעקבות הרצח של הרב רזיאל הי"ד.

"אני מתנצל על כך", הוא אמר, "שאת ההבנה מה צריך לעשות כאן ואיך לחזק את חוות גלעד, את הישוב הנפלא עם התושבים היקרים שמתגוררים כאן, אנחנו נזכרים רק כשקורים אירועים כל כך קשים". 

עם זאת הוא ציין לפעולה המהירה בנושא יש משמעות גדולה, "האמירה של שר הביטחון מיד אחרי הרצח, שאנחנו נסדיר את חוות גלעד ונהפוך אותו לישוב בארץ ישראל ובעקבות הרצח יבואו עוד רבים וטובים להתגורר ולחזק את האחיזה שלנו בארץ ישראל, אין מסר יותר חזק מזה כלפי הרוצחים וכלפי הרשות הפלסטינית שהיא בעיני שותפה לרצח הזה כי היא משלמת למחבלים ולבני משפחותיהם".

לדבריו, "כל שר צריך להיות מחוייב לכך שכבר ביום ראשון הקרוב נתמוך ביוזמה של שר הביטחון ונדרוש לאשר את ההצעה. להסיר כל מכשול משפטי או אחר, לאשר את חוות גלעד כישוב במדינת ישראל ולא רק חשמל ומים צריך לחבר לכאן אלא כבר לאשר עוד בניה, עוד תושבים זה המסר החזק ביותר כלפי הרוצחים השפלים".

לאחר הביקור דנו השר ארדן וראש מועצת שומרון יוסי דגן בנושא התב"ע חוות גלעד, והשר הבטיח כי יפעל מול ראש הממשלה לקידומה בכדי שהאישור להסדרה  יתקבל כבר בשבוע הבא.