השר ארדן: "חיוני לנקוט צעדים תקיפים נגד חיזבאללה ואיראן בהקדם"

השר לביטחון הפנים נפגש עם סגן ראש ממשלת איטליה ושוחח עמו על המצב בצפון. על האנטישמית באירופה אמר כי "חלק גדול מהאנטישמיות והאנטי-ישראליות באירופה מגיע מהקהילות המוסלמיות החדשות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/12/18 20:56 ג בטבת התשעט

השר ארדן: "חיוני לנקוט צעדים תקיפים נגד חיזבאללה ואיראן בהקדם"
ארדן וסלביני, צילום: יוסי זמיר. דוברות המשרד לביטחון פנים

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן נפגש הערב (שלישי) עם שר הפנים וסגן ראש ממשלת איטליה, מתאו סלביני, ודן עמו בנושאים שונים כמו האנטישמיות באירופה והמצב הביטחוני המתוח בצפון.

"על מנת להבטיח את יציבות לבנון, חיוני לנקוט צעדים תקיפים נגד חיזבאללה ואיראן בהקדם", אמר ארדן שציין כי ארגון חיזבאללה, הגדיל את מערך הנשק שלו מ -10,000 טילים בשנת 2006 ליותר מ -150,000 טילים כיום וחפר מנהרות, למרות נוכחותו של יוניפי"ל.

כוחות צה"ל בגבול לבנון

כוחות צה"ל בגבול לבנוןצילום: דובר צה"ל

עוד הוא ציין כי "במלחמה עם חיזבאללה, לא תהיה לנו ברירה אלא לתקוף את התשתיות הללו". השר ארדן ביקש מהשר האיטלקי להשפיע על יוניפ"יל, שבראשו עומד קצין איטלקי, על מנת שיהוו כוח פרו-אקטיבי ביישום החלטות האו"ם. השר גם אמר לסלביני כי "אנו שותפים למאבק בטרור האסלאמיסטי הקיצוני, המאיים על אירופה וישראל. ישראל תשמח לשתף  את איטליה בידע ובניסיון שלנו במאבק בטרור ובהסתה".

השר אלביטחון הפנים הביע את הערכתו על "כל מה שאיטליה עושה כדי לשמר את זיכרון השואה, בעיקר באמצעות מערכת חינוך. יש להכיר בכך, שחלק גדול מהאנטישמיות והאנטי-ישראליות באירופה מגיע מהקהילות המוסלמיות החדשות ברחבי היבשת ויש להיאבק בתופעה זו".

המשנה לראש הממשלה ושר הפנים האיטלקי סלביני אמר לשר ארדן כי הוא "גאה להיות כאן בירושלים בירת ישראל. מי שרוצה שלום צריך לתמוך בישראל ולהגן על ישראל, ישראל היא מצודה להגנת אירופה והמזרח התיכון".