השר ארדן הודיע על המועמדים לתפקיד המפכ"ל

אחרי שהודיע היום (ה') למפכ"ל המכהן, רב-ניצב רוני אלשיך כי לא ימשיך בתפקידו אחרי דצמבר, כינס השר לביטחון פנים, גלעד ארדן מסיבת עיתונאים שבה הודיע כי המועמדים לתפקיד המפכ"ל הם; ניצב יורם הלוי, ניצב דוד ביתן וניצב בדימוס משה צ'יקו אדרי

חדשות כיפה גלעד כהן 13/09/18 17:32 ד בתשרי התשעט

השר ארדן הודיע על המועמדים לתפקיד המפכ"ל
השר גלעד ארדן, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

אחר שהודיע כי כהונתו של רב ניצב רוני אלשיך לא תוארך, השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן כינס היום (ה') מסיבת עיתונאים בה הכריז על מועמדיו לתפקיד מפכ"ל המשטרה וציין כי מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי מפקד מחוז תל אביב ניצב דוד ביתן ומפקד מחוז תל אביב לשעבר ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי הם המועמדים הסופיים.

כאמור, מוקדם יותר הודיע ארדן לאלשיך כי החליט שכהונתו כמפכ"ל לא תוארך לתקופת כהונה נוספת וכי היא תסתיים כמתוכנן, בחודש דצמבר, במועד אותו קבעה הממשלה בעת מינויו למפכ"ל. חשוב להדגיש כי הכהונה של מרבית המפכ"לים, למעט משה קראדי ויעקב טרנר, הוארכה בשנה.

בפתח דבריו אמר ארדן כי "המפכ"ל ואני שוחחנו במשך כמעט שעתיים על עתיד משטרת ישראל וסיכמנו להמשיך את שיתוף הפעולה כפי שצריך וכפי שמתבקש ומתוך ההבנה המשותפת בדבר חשיבות תפקודה המקצועי של המשטרה להגנה על שלטון החוק וביטחון האזרחים". 

"אינני מתחרט על מינויו של רוני אלשיך למפכ"ל המשטרה", אמר ארדן, "עם זאת, היו למפכ"ל ולי גם חילוקי דעות וגם הבדלי גישות בסוגיות שונות. חלקם, הם סוגיות מהותיות וכבדות משקל שבעיניי יש להן והייתה להן השפעה ניכרת על אמון הציבור במשטרה אומנם מתוך בגרות ואחראיות נמנעתי כידוע לכם כמיטב יכולתי, גם ספגתי על זה ביקורת אפילו מהמחנה הפוליטי שלי, לתת ביטוי פומבי למחלוקות אלו".