השר אלקין לתושבי מגרון: "כנציג ממשלת ישראל, אני מבקש סליחה"

במעמד אישי ציבור רבים ואלפי תומכים ציינו במגרון הישנה 5 שנים לפינוי וההרס. סמוטריץ': "חמש שנים של הבטחה שלטונית שלא מקויימת הם מציאות בלתי נסבלת". ח"כ זוהר: "ראש הממשלה, שר הביטחון, הגיע עת לפתור את העניין" בימים הקרובים צפויה מועצת התכנון להחליט על אישור תכנית הישוב החדש

חדשות כיפה משה ויסטוך 17/09/17 22:45 כו באלול התשעז

השר אלקין לתושבי מגרון: "כנציג ממשלת ישראל, אני מבקש סליחה"
השר אלקין מבקש סליחה, צילום: מטה המאבק מגרון

יותר מאלף בני אדם הגיעו הערב (ראשון) למגרון הישנה לציון 5 שנים לפינוי והרס הישוב. במעמד שרים, חברי כנסת ואישי ציבור נוספים ותחת הכותרת "זוכרים ובונים – במגרון", קראו כולם לראש הממשלה לקיים את הבטחתו ולפעול לאישור בניית יישוב הקבע החדש של העקורים.

במהלך דברו השר לענייני להגנת הסביבה, לירושלים ולמורשת, זאב אלקין, ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי-נהאיחוד הלאומי, ח"כ מיקי זהר מהליכוד, יו"ר המועצה האזורית מטה בנימין, אבי רואה ועוד.

השר אלקין התייחס לכינוס הקרוב של המועצה לתכנון של המנהל האזרחי ואמר כי "אין שום סיבה שבעולם שבישיבה הקרובה מגרון לא תאושר. אני כשר וכחבר הקבינט מחויב לזה. גם אחר-כך יש כמה סוגיות שצריך לפתור. אני מקווה שנהפוך את הכשלון שלנו בעמונה ובמגרון ונצפה בתחרות בין שני הישובים איזה יוקם מהר יותר ובע"ה כבר בשנה הקרובה שני הישובים יקומו".

עוד הוא הוסיף כי "כנציג ממשלת ישראל, אני מבקש סליחה מתושבי מגרון גם על זה שלא הצלחנו לשמור על הישוב וגם על כך שעוד לא הקמנו את מגרון החדשה ואני מקווה שבשנה הקרובה נתקן ונבנה את הישוב. ממשלת ישראל מבקשת סליחה".

תומכי מגרון קוראים לנתניהו לאשר את הישוב החדש

תומכי מגרון קוראים לנתניהו לאשר את הישוב החדשצילום: מטה המאבק מגרון

ח"כ בצלאל סמוטריץ' ציין כי "חמש שנים של הבטחה שלטונית שלא מקויימת הם מציאות בלתי נסבלת. היינו צריכים לעורר את הדרישה הזו כבר לפני שנים וטוב שאנחנו עושים את זה לפחות עכשיו.  צריך לומר בצורה ברורה: נגמרו התירוצים".

לדבריו, "אם התכנית של אתר הקבע במגרון לא תאושר בכינוס מועצת התכנון הקרובה נביא בכל הכח את החוק שכבר הנחנו על שולחן הכנסת שקובע שהבטחות צריך לקיים. אני קורא לראש הממשלה לקיים את הבטחתו ולא להעמיד אותנו במבחן".

יש לציין כי בימים הקרובים תתכנס ישיבת מת"ע, בה יוכרע האם ינתן אישור לבניית הקבע של מגרון. לדברי אנשי מגרון הם אינם מסתפקים בהחלטת המועצה, אלא דורשים כי בנושא תתקבל החלטת ממשלה שתורה על תחילת העבודות בשטח. עוד הם ציינו כי באחת מישיבות הממשלה האחרונות נתן נתניהו את מילתו שהישוב יאושר במהלך החודש הנוכחי.

רוצים אישור כבר במועצה הקרובה

רוצים אישור כבר במועצה הקרובהצילום: מטה המאבק מגרון

ח"כ מיקי זוהר אמר כי "פה על הר הזה, עשו מעשה גדול חלק מעם ישראל וישבו את הארץ. אנחנו בה בהוזלת ידנו, בקשנו מהם לפנות את המקום. בקשנו מהם לפנות המקום, בגלל החלטה לא נכונה. גם של בית המשפט וגם של מערכת המשפטית בכלל פה במדינה ישראל".

"זו ארצנו. אנחנו צריכים ליישב ותפקידנו ליישב אותה", אמר זוהר והוסיף כי "ראש הממשלה אמר בצורה מפורשת, שנושא מגרון ייפתר באופן מהיר. ועל-כן, הגיע עת והגיעה השעה, כבר בחודש הקרוב, מופקדת תב"ע. צריך לאשר אותה, לקדם ולאפשר לתושבי מגרון לחזור לביתם או לדיור קרקע בסמוך לאיפה שהם אמורים להתקיים כבתחילה".

לבסוף הוא פנה לנתניהו ואמר: "אני פונה לך ראש הממשלה, פונה לך שר הביטחון, הגיע עת לפתור את העניין, הגיע עת ליישב את הארץ. כי אין לנו ארץ אחרת. שנה טובה ומבוחרת".

יו"ר מזכירות מגרון, דובי מושקוביץ, אמר: "חמש שנים לאחר פינוי כואב ומיותר זה בהחלט מספיק זמן כדי לעבור מהבטחות למעשים ומהריסה לבניין. אנחנו בטוחים שכל אוהדי ההתיישבות יצטרפו אלינו בימים גורליים אלו וילחצו יחד אתנו על ממשלת ישראל ועל ראש הממשלה לאשר את בניין מגרון  לא אולי, לא השנה ולא עוד מעט אלא עכשיו. כל מה שצריך זה החלטה אמיצה ופשוטה של ממשלת ישראל".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן