השר אורי אריאל: "אונר"א - הסיבה למצב הנוכחי"

אחרי החלטת הממשל האמריקאי על הפסקת המימון של הפליטים הפלסטינים, יו"ר האיחוד הלאומי ושר החקלאות אורי אריאל הביע הערכה להחלטה

חדשות כיפה גלעד כהן 01/09/18 22:34 כא באלול התשעח

השר אורי אריאל: "אונר"א - הסיבה למצב הנוכחי"
השר אורי אריאל, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע היום (שבת) כי ארה"ב תפסיק לממן את הארגון לפליטים פלסטינים של האו"ם, אונר"א. דוברת מחלקת המדינה: "הארגון פגום ללא תקנה".

לדברי הדוברת הת'ר ניוארט: "הממשל בחן את הנושא בזהירות וקבע כי ארה"ב לא תמשיך להעביר כספים לארגון".

יו"ר האיחוד הלאומי ושר החקלאות, אורי אריאל הודיע על תמיכה בהחלטת הממשל האמריקאי ואומר כי אונר"א הוא הסיבה למצב הנוכחי. "אני מעריך מאד את החלטת הנשיא טראמפ על הפסקת ההכרה במה שהיה נקרא עד היום "הפליטים הפלשתינים״. אונר"א הוא הסיבה למצב הנוכחי והוא משת"פ לטרוריסטים של החמאס" כל שר החקלאות, אורי אריאל.

דונאלד טראמפ

נשיא ארה"ב דונאלד טראמפצילום: shutterstock

כפי שפורסם הערב ב'כיפה', הודעת מחלקת המדינה פורסמה לאחר שב"וושינגטון פוסט" דווח הבוקר על המהלך הצפוי, אשר מהווה חלק מחישוב מחודש של השקעותיה של ארצות הברית - כך שיתאימו למדיניותה בנוגע לתוכנית השלום הישראלית-פלסטינית. המימון החסר אמור לאלץ לשנות את ההגדרות של זהות הפליטים - כיוון שלא יהיה די כסף לסייע למי שמוגדר פליט כעת, ולמי ששמורה הזכות לשוב לביתו.

בהודעה מפורטת שצפויה להתפרסם בשבועות הקרובים, מתכוון הממשל להביע את מורת רוחו מהאופן שבו סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם, אונר"א, משקיעה את כספיה. כמו כן יקרא הממשל לשינוי ההגדרות שלפיהן מכירה אונר"א בפליטים. כך שמחמישה מיליון הפליטים המוכרים בארגון יוותרו רק כמה עשרות אלפים - אלה שעדיין חיים מאז שהוקמה הסוכנות לפני כ-70 שנה. ואולם, הממשל לא יכול לשנות באופן חד-צדדי את הגדרות האו"ם למי שנחשב פליט הזכאי לסיוע של אונר"א - שכולל כיום גם את צאצאיהם של מי שגורשו או ברחו מאדמותיהם ומבתיהם.