השרה שקד לדרוזים: "חוק הלאום לא ישתנה"

עשרות מפגינים, בני העדה הדרוזית, הגיעו למחות מול ביתה של שרת המשפטים נגד חוק הלאום. השרה שקד: "בממשלה הבאה נצטרך למצוא את הדרך לתקן את התחושה"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 18/01/19 11:16 יב בשבט התשעט

השרה שקד לדרוזים: "חוק הלאום לא ישתנה"
השרה שקד עם ראשי המאבק, צילום: ללא

עשרות דרוזים ומתנגדי חוק הלאום מפגינים כעת מתחת לביתה של שרת המשפטים, איילת שקד ומבקשים לתקן את החוק. 

אנשי המאבק מחו מול ביתה שר השרה, וטענו כי החוק מפלה חלקים באוכלוסייה. המפגינים בני העדה הדרוזית מרגישים כי החוק גרם להם "להיות אזרחים סוג ב'". השרה ירדה אל המפגינים והבהירה כי החוק לא ישונה "אם הכאב שלכם לא היה מזיז לי, לא הייתי טורחת לבוא לכאן ביום שישי". 

השרה הגנה על החוק, והסבירה לאנשי המאבק כי בשל המצב שנוצר יהיה אפשר לקדם חקיקה נוספת שתסייע לקהילה הדרוזית: "בני העדה הדרוזית הם אחים ובשר מבשרה של מדינת ישראל. חוק הלאום אינו פוגע כהוא זה בשוויון בין היהודים לדרוזים בישראל. הוא אומר את המובן מאליו ומהווה כלי פרשני עבור בית המשפט שיאזן את הפרשנות הבעייתית שניתנה נוכח חוק יסוד כבוד האדם וחירות. ברור שתחושת בני העדה היא אמיתית ולא ניתן להתווכח איתה. בממשלה הבאה נצטרך למצוא את הדרך לתקן את התחושה, בלי שינוי חוק הלאום".
 

יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין גיבה את שרת המשפטים, באירוע "שישיתרבות" בחולון אמר על חוק הלאום: "אם בג"ץ יתערב - אני אומר חד משמעית, נחוקק בכנסת הבאה את פסקת ההתגברות".