השרה שקד: "הקדנציה הבאה תהיה האחרונה של נתניהו"

אחת מראשי מפלגת "הימין החדש", שרת המשפטים איילת שקד בהתייחסות ראשונה לכמה סוגיות מאז הקמת המפלגה החדשה. "נתניהו כבר לא צעיר", "צמצמנו את החוב של הבית היהודי", "אין לי מושג מתי היועמ"ש צפוי לפרסם את המסקנות."

חדשות כיפה גלעד כהן 31/12/18 10:48 כג בטבת התשעט

השרה שקד: "הקדנציה הבאה תהיה האחרונה של נתניהו"
אחת מראשי "הימין החדש", איילת שקד, צילום: פלאש 90

שרת המשפטים ואחת מראשי "הימין החדש", איילת שקד אמרה היום (ב') ב'ועידת התחזיות 2019 של כלכליסט' כי היא מעריכה שראש הממשלה הבא יהיה בנימין נתניהו וכי מדובר בקדנציה האחרונה של ראש הממשלה. "הוא כבר לא צעיר" אמרה השרה. 
 
עוד אמרה השרה שקד כי היא לא מוטרדת מהסקרים וכי המטרה של "הימין החדש" היא לקבל מספר דו ספרתי בבחירות הקרובות וכך להשפיע על הממשלה הבאה. שקד התייחסה גם לטענות כי היא ויו"ר הבית היהודי לשעבר, נפתלי בנט עזבו את המפלגה כשהמפלגה נמצאת בחובות. שקד אמרה " ירשנו מפלגה עם חוב וצימצמנו אותו, מקווה שימשיכו את זה." 

נפתלי בנט ואיילת שקד

נפתלי בנט ואיילת שקד ראשי מפלגת "הימין החדש" בהכרזה במוצאי השבתצילום: יוסי זליגר פלאש 90

בהיותה שרת משפטים, יש שטענו כי תזמון ההחלטה להקים מפלגה חדשה נובעת מכך ששרת המשפטים יודעת טוב יותר מתי צפוי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט להגיש את המלצותיו לגבי תיקי נתניהו. השרה שקד אמרה בועידה בנושא זה כי "לפרסם את המלצות היועמ"ש חודש-חודשיים לפני הבחירות זה נראה לי לא ראוי. גם בתור שרת המשפטים אין לי מושג מתי היועמ"ש צפוי לפרסם את המסקנות."

מירי רגב

שרת התרבות והספורט, מירי רגבצילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90

בליכוד מיהרו להגיב על דבריה של שקד ואמרו "הפיצולים של בנט ושקד מביאים מפלגות ימין על סף אחוז החסימה ומרסקים את גוש הימין בדרך להמלכת ממשלת שמאל. הם לא למדו את הלקח מבחירות 92', כשהימין ריסק את עצמו לרסיסי מפלגות ובכך הביא לעליית ממשלת שמאל ולאסון אוסלו. מי שירה בנגמ״ש בבחירות 2015 ומאז השתמש וזרק את הבית היהודי, יורה בכל גוש הימין בבחירות 2019 במטרה להעביר את המנדטים מימין לשמאל לחיקו של "האח" יאיר לפיד. לא סתם לפיד היה הראשון לברך אותם."