השרה גמליאל: "אין מקום לתומך טרור וסוכן BDS בהנהלת עיר בישראל"

שרים וחברי כנסת רבים בירכו על החלטתו של זעאתרא לוותר על תפקיד סגן ראש עיריית חיפה. ח"כ קיש: "סגן ראש עיר ערבי, במיוחד בעיר מעורבת הוא דבר מבורך, לא כך שמדובר בתומך טרור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/12/18 14:02 ד בטבת התשעט

השרה גמליאל:  "אין מקום לתומך טרור וסוכן BDS בהנהלת עיר בישראל"
השרה גילה גמליאל, צילום: המשרד לשוויון חברתי

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל התייחסה להודעת זעאתרא לוותר על המינוי לסגנות ראשות עיריית חיפה ואמרה: "אין מקום לתומך טרור וסוכן BDS בהנהלת עיר בישראל. כשאנחנו נלחמים בטרור ונאבקים במנגנוני ההשמצה והדה לגיטימציה בחו"ל, אסור לנו לאפשר לגיס חמישי, בתוך שדרת הנהגה ועל חשבון משלם המיסים, לפעול כנגד ישראל".

ח"כ יואב קיש שהוביל את הדחתו של זעאתרא אמר: "רג'א זעאתרא אינו ראוי לכהן בתפקיד ציבורי במדינת ישראל. המאבק שיזמתי הבשיל לתוצאה המבוקשת ואני מברך על כך שתומך טרור לא יכהן כסגן ראש עיריית חיפה. היום, יותר מתמיד, ברור שיש מחיר למי שנלחם במדינת ישראל מבפנים."

עוד הוסיף ח"כ קיש: "סגן ראש עיר ערבי, במיוחד בעיר מעורבת הוא דבר מבורך, לא כך שמדובר בתומך טרור, אין מקום לכך במדינת ישראל."

תנועת "אם תרצו" שהובילה ועודדה את המחאה למניעת מינוי פעיל BDS לסגן ראש העיר חיפה מסרה כי:
"ניצחון השפיות בחיפה הוא הוכחה לכוחו של הציבור הציוני הנלחם למען זהותה היהודית והדמוקרטית של מדינת ישראל. 30,000 המכתבים ומאות החתימות ששלחו פעילי ותומכי "אם תרצו" לראש העיר וחברי המועצה סייעו לדחוף את המחאה הציבורית הגדולה וגרמו לקליש-רותם לחזור בה"

עוד הוסיפו התנועה: "לגבי רג'א זעאתרה- ידע כל נבחר ציבור שיש מחיר לתמיכה ב- BDS ובטרור. הציבור לא יסבול אדם שפועל נגד מדינת ישראל ובמקביל מבקש ליהנות ממנעמיה. אנו קוראים לרשויות לפתוח בחקירה פלילית נגד זעאתרה על מעשיו ואמירותיו."