השנאה לליברמן תגרום לבנט לתמוך בברקוביץ

יו"ר הבית היהודי צפוי להודיע על תמיכתו בעופר ברקוביץ' לראשות עיריית ירושלים, ולא במשה ליאון, שבו תומכים השר אריה דרעי ויריבו הגדול של בנט - שר הביטחון.

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/11/18 07:58 כד בחשון התשעט

השנאה לליברמן תגרום לבנט לתמוך בברקוביץ
בנט וליברמן ב'הפסקת אש', צילום: Hadas Parush/Flash 90

לאחר שאף אחד מהתמודדים לראשות עריית ירושלים לא זכה ב 40% מהקולות, צפויים משה ליאון ועופר ברקוביץ להתמודד בעוד כשבועיים בסיבוב שני על ראשות העיר.  

שני המתמודדים מנסים לגייס את המתמודדים שלא העפילו לסיבוב השני לתמוך בהם. הבוקר (שישי) מדווח העיתון 'ישראל היום' כי הבית היהודי, שתמך עד כה באלקין שלא נבחר,  צפוי להכריז על תמיכה בעופר ברקוביץ לראשות העיר.

על פי הדיווח בשל המתיחות השוררת בין ליברמן לבנט בתקופה האחרונה, צפוי בנט להורות לסניף הירושלמי לתמוך בעופר ברקוביץ בסיבוב השני, ובכך לפגוע בסיכוייו של משה ליאון, שזוכה לתמיכתו של ליברמן.

מי שירוויח מהקרב בין השניים הוא עופר ברקוביץ שצפוי להבטיח לעצמו עוד כ-17,000 קולות, כמות המצביעים לסיעת הבית היהודי בבחירות האחרונות. וגם בנט עצמו, שיצליח שוב למצב עצמו כמפלגה לאומית, התומכת בראש העיר הצעיר החילוני,  ולא כמפלגה דתית המעדיפה ראש עיר חובש כיפה בראשה.

המועמד לראשות העיר ירושלים משה ליאון התייחס לאפשרות שרשימת "הבית היהודי" בירושלים לא תתמוך בו, הבטיח כי ידאג לציונות הדתית בבירה ורמז כי אין בכוונתו לנהל משא ומתן על דרישותיה של יו"ר הבית היהודי חגית משה.

''אני בן הציונות הדתית ואיני זקוק לתיווך של ההנהגה המקומית של המפלגה בירושלים, שאותה אני מכבד, כדי לתווך ביני לבין הציבור שממנו אני בא. ה'דיל' שלי הוא עם התושבים, וכמובן שעם מי ששייכים לציונות הדתית, שתמיכתם בי טבעית. הם יודעים שהם יכולים לסמוך על כך שאדאג להם כפי שאדאג לכולם", אמר ליאון.