השטח המוניציפלי של 'עמיחי' יגדל - ויכלול את עדי עד

שטחו המוניציפילי של היישוב, שהוקם עבור תושבי עמונה שפונו - יגדל פי שלושה, כדי שיכלול בתוכו את המאחז עדי-עד, מה שיוביל להסדרתו

חדשות כיפה יהונתן קליין 08/08/18 11:19 כז באב התשעח

השטח המוניציפלי של 'עמיחי' יגדל - ויכלול את עדי עד
יגדל פי 3. העבודות להקמת עמיחי, צילום: Hadas Parush/Flash90

היישוב 'עמיחי' שהוקם באזור עמק שילה שבבנימין עבור תושבי עמונה שפונו, צפוי לגדול באופו משמעותי ולכלול בתחומו המוניציפאלי גם את המאחז עדי-עד הסמוך על מנת להוביל להסדרתו, כך פורסם ב'הארץ'.

התכנית תגדיל את שטחו של היישוב, המאכלס היום כ-40 משפחות וצפוי לכלול 300 יחידות דיור ע"פ התכנון, כמעט פי שלושה מגודלו הנוכחי. ע"פ מפות המינהל האזרחי מתוכננת הכשרה נרחבת מסביב לעדי-עד, שתכלול את המאחז עצמו ושטחים נוספים, הכל במסגרת השטח המוניציפלי העתידי של עמיחי.

פלסטינים תושבי האיזור מנהלים הליך המשפטי נגד שטח השיפוט של עמיחי באמצעות ארגון השמאל 'יש דין' וטוענים כי הגדלתו ימנע מהם גישה לקרקעותיהם. "תושבי הכפרים הסמוכים למאחז הפכו להיות בני ערובה של מדיניות שמעתירה פרסים ותשורות דווקא לאלימים בעבריינים האידיאולוגיים", אמר ל'הארץ' עורך דינם מטעם הארגון, שלומי זכריה. לדבריו, "קיטוע המרחב החקלאי בדמות שטח שיפוט מופרך, מוקצן, חסר פרופורציות או צורך, נועד למעשה להמשיך את ההגבלות והפגיעה בקניין הפלסטיני, הפעם בחסות ממשלתית רשמית".

המינהל האזרחי נמסר בתגובה: "המדינה הודיעה בשנת 2015, במסגרת עתירה המתנהלת בבג"ץ, כי היא פועלת להסדרתו של המאחז עדי עד. בתוך כך, הוחלט להכליל את השטח עליו הוקם המאחז בתחום המוניציפלי של היישוב עמיחי, בקרקע שעל פי בדיקת הצוות האמון על הנושא הינה רכוש ממשלתי. לפיכך, החלה עבודת מטה לעדכון תחום השיפוט של היישוב עמיחי בהתאם".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן