השטח בוער: תגובות לפיגוע בגוש עציון

כמחאה על הרצח של ארי פולד - ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן, מעביר את לשכתו לצומת גוש עציון. ארגון 'בצלמו' העביר מכתב לשר הביטחון בו הוא קורא להרוס את בית המחבל באופן מיידי

חדשות כיפה מירב כהן 16/09/18 16:29 ז בתשרי התשעט

השטח בוער: תגובות לפיגוע בגוש עציון
צילום: קרני אלדד

בגוש עציון זועמים על הפיגוע: תגובות קשות בצל פיגוע הדקירה בו נרצח ארי פולד. 

ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן החליט להעתיק את לשכתו למקום הפיגוע במחאה על הרצח. "רצח יהודי במדינת ישראל חייב לקטוע את שגרת החיים של כולנו. עלינו לשדר לאוייבינו כי דם יהודי אינו הפקר" אמר נאמן והוסיף : " אני מעביר לכאן את לשכתי עד ליום כיפור כדי לקרוא דווקא מכאן לחיזוק הביטחון ולחיזוק ההתיישבות בגוש עציון. על הממשלה לנהוג ביד קשה מול המרצחים מצד אחד, ולענות על כל פיגוע בבנייה מאסיבית ופיתוח ההתיישבות.  דווקא עכשיו גוש עציון. זה הרגע לבנות ולהיבנות." 

בנוסף עורך דין מיכאל ליטווק העביר מכתב, בשם שי גליק מנכ"ל ארגון 'בצלמו', לשר הביטחון ובו קרא להרוס מיידית את בית המחבל שרצח את ארי פולד הבוקר בגוש עציון: "הרס בתי מחבלים, גורם להרתעה ומניעת פיגועים והצלת חיי אדם, כאשר התמהמהות בביצוע ההרס פוגע בהרתעה". עוד הוסיף ליטווק במכתבו כי גילו הצעיר של המחבל מורה על "היקף ההסתה והשנאה שחייבים לבלמה". 

ארי פולד, אב לארבעה תושב אפרת, הוא הנרצח בפיגוע הדקירה היום (א') בצומת גוש עציון. הפיגוע התרחש סמוך לכניסה לקניון הרים בצומת גוש עציון. מחבל בן 17, תושב העיירה יטא הסמוכה לעתניאל, הגיע למקום כשהוא חמוש בסכין ודקר מספר פעמים את פולד, שהספיק לירות בו ולנטרל אותו לפני שהתמוטט. הלווייתו תתקיים בשעה 23:30 בבית העלמין בכפר עציון.