השופט מלצר הכריע: הפרסומים האנונימיים נגד איחוד מפלגות הימין יפסקו

יו"ר ועדת הבחירות החליט כי תנועת מלכתחילה, המפרסמת קמפיין נגד איחוד מפלגות הימין, תצטרך להזדהות פוליטית במידה ותרצה להמשיך בקמפיין

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/03/19 18:49 יד באדר ב'

השופט מלצר הכריע: הפרסומים האנונימיים נגד איחוד מפלגות הימין יפסקו
השופט מלצר, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

לאחר שאיחוד מפלגות הימין הגיש עתירה נגד הקמפיין החדש של תנועת מלכתחילה, קבע השופט מלצר כי עלוני השבת ועיתוני המגזר לא יורשו לפרסם את הפרסומים האנונימיים של התנועה החדשה בציונות הדתית. 

בפסק הדין כתב השופט מלצר כי העתירה מתקבל באופן חלקי: "לא שוכנעתי כי בטענות שהמודעות אינן נושאות אופי תעמולתי. התנועה בחרה לפרסם בכלי תקשורת הפונים, ברובם, לציבור מסוים, ומסירה מכוונים כלפי רשימת מועמדים המבטאת, כלשון המודעה, ,אחדות פוליטית'". יו"ר ועדת הבחירות מלצר החליט להוציא צו מניעה למודעות: "בהתאם לכך ניתן צו מניעה המורה למשיבים להימנע מפרסום מודעות תעמולה הנעדרות בפרטי הזיהוי כנדרש בחוק".


להורדת הקובץ

ההחלטה של השופט תיכנס לתוקף ביום ראשון הקרוב, 24.3.19, מכיוון שהעלונים כבר הודפסו לכבוד השבת, ולא ניתן לגרום לנזק כספי כל כך גדול למושאים לאור של העיתונים המגזרים. 

העתירה הוגשה ערב פרסום המודעה הבאה של הקמפיין, שאף צורפה אליה, בה נאמר: ״אם עבורך הציונות הדתית איננה בדיחה, אל תשלח ליצנים לייצג אותך בכנסת!״, לצד הכיתוב מופיעה תמונה של ליצן הנואם מעל דוכן הכנסת.

את פסק הדין חותם השופט מלצר בקביעה כי: "אין בהחלטה זו כדי לשלול אחריות פלילית לכאורה של מי שהפר את הוראת סעיף 10 ב' לחוק דרכי התעמולה", וכך פסק השופט כי במידה וירצו תנועת מלכתחילה להמשיך בקמפיין יהיה עליהם להזדהות פוליטית לכתוב במפורש מטעם איזה סיעה או מפלגה הם פועלים. 

צילום: ללאחדש