השופט פיינשטיין: "רות גביזון צודקת. יש פה סכנה"

שופט בית המשפט השלום בדימוס אומר לכיפה כי אין סיכוי שדעת הפרקליטות תשתנה לאחר השימוע של ראש הממשלה: "הפרקליטות לא תגיד פתאום 'אין כלום כי לא היה כלום'" וחושב שדבריה של רות גביזון נכונים: "שופטים הם רק בני אדם, וגם הם מושפעים"

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 02/10/19 12:41 ג בתשרי התשפ

השופט פיינשטיין: "רות גביזון צודקת. יש פה סכנה"
בית המשפט העליון, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

השופט בדימוס הרן פיינשטיין אומר הבוקר (ד') לכיפה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ראוי וזכאי לקבל צדק משפטי. "השאלה היא אם כל הפרסומים בשנים האחרונות, יכולים להשפיע על השופטים. צריך לזכור ששופטים הם רק בני אדם, וגם הם מושפעים".

פיינשטיין אומר את הדברים אחרי שכלת פרס ישראל למשפטים, הפרופסור רות גביזון, אמרה כי היא לא צופה הליך משפטי הוגן לנתניהו. "אני חוששת שאכן אין לנתניהו סיכוי לקבל משפט צדק. היה יותר מדי משפט עיתונות. אבל עכשיו קשה מאוד לסיים את זה בדרך אחרת. זו טרגדיה לביבי אבל גם דבר מאוד לא טוב למדינה ולחברה", כתבה גביזון בדף הפייסבוק שלה.

"אני לא ידוע מה זה משפט צדק. זה מונח ערטילאי", אומר שופט בית המשפט השלום בדימוס  הרן פיינשטיין. "נתניהו ראוי וזכאי לקבל צדק משפטי. השאלה היא אם כל הפרסומים בשנים האחרונות, האם הם יכולים להשפיע על השופטים. שופטים הם רק בני אדם, וגם הם מושפעים. אי אפשר למצוא בן אדם אחד שהוא ניטרלי. אז יש פה סכנה. רות גביזון צודקת".

דינה זילבר ושי ניצן

דינה זילבר ושי ניצןצילום: יוסי זמיר, פלאש 90

פיינשטיין מבהיר כי הבסיס להליך הפסול הוא פרסום כתב החשדות על ידי פרקליטות המדינה. "לא היה צריך לפרסם את כתב החשדות ולא להדליף. אין תקדים בארץ לכתב חשדות. זה לא קיים. הפרקליטות טועה כאן שהגישה את כתב החשדות. הקטע הזה של הקראת כתב אישום הוא קטע פרוצדורלי".

יש סיכוי שהשימוע ישנה משהו?
"אחרי שלוש שנים של חקירות, הפרקליטות ישבה שבעה ימים והגיעה למסכנה שיש בסיס לכתב אישום. אין סיכוי שאחרי השימוע של נתניהו הם ישנו את דעתם".

אז למה השימוע?
"זה שימוע שקבוע בחוק". 

אם לא היה כתב חשדות, שימוע יכול באמת להפריך את הטענות כלפי נתניהו?
"כן בוודאי. במקרה הזה יש בעיה שהפרקליטות כבלה את עצמה. הרי הם כבר אמרו: 'אדוני אתה אשם באלף בית וגימל. עכשיו צפה'. הם לא ישבו עכשיו ארבעה ימים ויגידו 'טעינו'. הם לא יגידו 'אין כלום כי לא היה כלום'. אין לי ספק לגבי הגינותם, אבל יש לי בעיה משיקול הדעת שלהם ומהטעויות שם עושים".

מה אתה חושב על זה שיש הפגנות מול ביתו של היועץ המשפטי?
"רע מאוד".

יש אנשים שטוענים שיש כאן פוטש נגד ראש הממשלה.
"זה נכון. אבל אני מתנגד להפגנות מול ביתו של מנדלבליט. זה פסול לגמרי. צריך לעזוב את הבן אדם למנוחה. כל המפגינים האלה צבועים". 

כזכור, הבוקר יחל השימוע בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו. מול פרקליטי נתניהו יישבו כ-20 אנשי הייעוץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה, בראשם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, פרקליט המדינה שי ניצן, הפרקליטה המלווה ליאת בן ארי, המשנה ליועמ"ש רז ניזרי והמשנה ליועמ"ש שלמה למברגר. השימוע יתקיים במשך ארבעה ימים, כשמטרתם של הסנגורים הוא למנוע הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה או לפחות לבטל כמה מסעיפי האישום הצפויים.