"השגחה עליונה שיום השואה נקבע בסמוך ליום העצמאות"

ראש ישיבת אור עציון ויו"ר מרכז ישיבות בני עקיבא התייחס לסמליות שבין שני הימים שחלים בהפרש של שבוע, ואמר: "רק מתוך המפגש עם הגיהינום ההוא אתה יודע להעריך במה זכינו". הוא הוסיף כי "צריך לדאוג שא"י תהיה בשלטון עם ישראל וליישבה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/04/18 16:17 כו בניסן התשעח

"השגחה עליונה שיום השואה נקבע בסמוך ליום העצמאות"
הרב דרוקמן בכנס בחמדת הדרום, צילום: שמעון סעדה

"כשאני מסתכל היום בפרספקטיבה, אני חושב שהייתה ממש השגחה עליונה שיום השואה נקבע סמוך ליום העצמאות, כי רק מתוך המפגש עם הגיהינום ההוא אתה יודע להעריך במה זכינו, ומה זו מדינת ישראל", כך אמר היום (ד') ראש ישיבת אור עציון ויו"ר מרכז ישיבות בני עקיבא, הרב חיים דרוקמן, במהלך כנס תורני שהתקיים במכללה האקדמית לחינוך חמדת הדרום.

בכנס נכחו גם הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, הרב שמואל אליהו, נשיא המכללה פרופ' שאול קרקובר, ראש האגף לתרבות יהודית במשרד החינוך הרב איתיאל בר לוי ועוד.

לדברי הרב דרוקמן, "יום השואה הוא שער הכניסה ליום העצמאות, רק אם אתה מתבונן מה עבר על עם ישראל בשנות גלותו, מה היה מצבו ומה עשו איתו, כמה היה מופקר, רק אז אתה יודע להעריך מה שהקב"ה עשה בדורנו ובמה אנו זכינו.

"אני זוכר שכשהכנסת עמדה לחוקק את חוק יום הזיכרון לשואה ולגבורה, בכ"ז בניסן, היהדות הדתית התנגדה לעניין זה משתי סיבות. הראשונה היא כי היה כבר יום שקבעה הרבנות הראשית בעשרה בטבת, אז מדוע צריך לקבוע יום נוסף? השנייה היא שאם כבר נקבע, למה לקבוע בחודש ניסן, שהוא חודש שאין מספידים בו? אלה שרצו לקבוע בניסן רצו לעשות זאת כדי לאזכר את מרד גטו ורשה", הוסיף.

הרב דרוקמן דיבר גם על מצוות ישוב ארץ ישראל, ואמר: "כתוב ש'הרואה ערי יהודה בחורבנן, אומר ערי קדשך היו מדבר – וקורע'. אך גם אם הערים עומדות על תילן, והיהודים כן חיים בהן, אך השלטון הוא של גויים - צריך לקרוע, שזהו חורבן גם כן. השאלה היא על מה אני קורע קריעה, האם על חורבן טכני, על הרס הבית, או על החורבן הלאומי? כאן מבינים שזו שאלת השלטון.

"לפי זה יוצא שעד ה' באייר תש"ח ארץ ישראל הייתה חרבה גם במקומות הבנויים, כי גויים שלטו בה. מאותו תאריך, ארץ ישראל נבנתה, וממילא זקפה את קומתה כי בניה שולטים בה. זהו שינוי מציאותי.

"אנו צריכים לדאוג שארץ ישראל תהיה בשלטון עם ישראל וליישבה. מוטלת עלינו מצווה שתהיה לנו מדינה, ומכך יוצא שמדינת ישראל היא מצוות עשה דאורייתא. אף כאן במכללת חמדת הדרום זכינו שמתקיימת מצווה זו, לראות בעינינו את יישוב הנגב, את חינוך דור העתיד וקיום חזון הנביאים מתוך חשיבות לאומית עליונה", סיים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן