השבת הפוליטית הגדולה

מאות רבנים יגיעו למאות מוקדים ברחבי הארץ בשבת הקרובה כדי לדבר על יהדות, מדינה, גיור, נישואין ועוד נושאים רבים המחברים בין יהדות למדינה

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 04/04/19 15:56 כח באדר ב'

השבת הפוליטית הגדולה
צילום: shutterstock

כמו שבת לפני חג הפסח, גם השבת, שלושה ימים לפני הבחירות תערך שבת גדולה, אך פוליטית. בשבת ייקחו חלק מאות רבנים במאות מקומות ברחבי הארץ ויעבירו שיעורים בנושאים כמו; גיור, נישואין ועוד.

במודעה, שמוציאים ארגון חותם, מרכז ליב"ה, נאמני הרבנות הראשית ורבני דרך אמונה, העומדים מאחורי שבת ההסברה, נכתב "לקראת הבחירות הקרובות נברר את דרך הציונות הדתית הנושאת את דגל חיבור היהדות והמדינה, באבני היסוד של היהדות: השבת, הכותל, הגיור, הכשרות, הנישואין ועוד". כמו כן נכתב במודעה "לוקחים אחריות על הצביון היהודי, מצביעים לחיזוק היהדות במרחב הציבורי".

את השיעורים יעבירו מאות רבנים שהתגייסו למען הצלחת השבת. בין הרבנים ניתן למצוא רבנים בכירים בציונות הדתית כמו הרב יהושע שפירא, הרב דוד חי הכהן, הרב מנחם בורשטיין, הרב אליקים לבנון, הרב יואל קטן, הרב מיכה הלוי, הרב חננאל אתרוג, הרב לשמה אבינר ורבנים נוספים. כמו כן, גם רבה הראשי של ירושלים, הרב אריה שטרן, יעביר גם הוא שיעורים בנושא.

צילום: צילום מסך

בארגונים השונים שחברו יחד לארגן את השבת מדגישים את החשיבות של השבת ערב הבחירות, ועל רקע השיח הציבורי הגובר ביחס לדת ומדינה. בארגונים אומרים כי ההיענות וההתגייסות של מאות הרבנים, בטווח זמן קצר, מדגישה את החשיבות הגדולה שרואים הרבנים בבירור היחס הבריא והחיבור החשוב בין היהדות למדינה, הדגל החשוב שאותו הובילה הציונות הדתית לאורך כל שנות המדינה.

עוד אומרים בארגונים כי קיום השבת צפוי גם לחזק את הדבר הברור, שעל הבוחרים לבחור אך ורק במפלגות שמוכנות לקדם את הצביון היהודי במדינת ישראל ולחזק את היהדות במרחב הציבורי. הדברים באים בעיקר מהחשש שמפלגת כחול לבן תרכיב את הממשלה הבאה לאחר שאימצה לחלוטין את המצע של יאיר לפיד, בין היתר גם בנושא דת ומדינה.