השב"כ חושף: החשודים שורפים את דגל ישראל

שירות הביטחון הכללי טוען כי בידיו סרטון בו נראים הנערים שורפים את דגל המדינה וכותבים כתובות נאצה על המדינה בחדרם. בנוסף מתעורר החשד כי ראשי הישיבה בה לומדים הנערים, ורבש"צ היישוב רחלים חשודים כי שיבשו את חומרי החקירה

חדשות כיפה מירב כהן 06/01/19 21:16 כט בטבת התשעט

השב"כ חושף: החשודים שורפים את דגל ישראל
הפגנה נגד העינויים בתיק דומא, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

שירות הביטחון הכללי ממשיך לפרסם פרטים מחקירת שלושת הנערים החשודים ברצח אישה פלסטינית תוך יידוי אבנים על רכבה. השב"כ פרסם סרטון בו נראים החשודים שורפים את דגל מדינת ישראל, ופרסם תמונה נוספת של דגל עם כתובת "מוות לציונים" לצד צלב קרס שנמצא בחדרו של אחד הנערים. בסרטון נשמע הנער השורף את דגל ישראל קורא: "הדגל המסריח".

עוד עולה מהחקירה כי אנשי השב"כ הגיעו לישיבה בה לומדים החשודים בשבת בה נעשה הרצח לכאורה, ואמרו לאחד הרבנים כי הגיעו במסגרת חקירה אך ישובו בצאת השבת. כששבו לישיבה במוצאי שבת הם גילו כי פעילי ימין כבר הגיעו לישיבה כדי לתדרך את הנערים לקראת חקירה אפשרית. 

בשב"כ תקפו את הביקורת שנשמעה על שיטות החקירה ומסרו כי "שירות הביטחון הכללי פועל על-פי חוק לסיכול טרור באשר הוא טרור". עוד נמסר כי "במסגרת חקירת הפיגוע נתפסו ממצאים אשר מלמדים על מאפייניהם האנטי-ציוניים והקיצוניים וכן על מסוכנותם של החשודים אשר באו לידי ביטוי בפעולות ואמירות קשות נגד מדינת ישראל וסמליה"

חמשת הנערים המוחזקים במעצר, הורשו להיוועץ בעורך דין רק אתמול בלילה, לאחר שבוע ששהו במעצר. הקטינים חשודים כי בליל שבת, לפני כארבעה חודשים, זרקו אבנים לעבר רכב פלסטיני חולף סמוך ליישוב רחלים שבשומרון. נהגת הרכב נפגעה מהאבנים ונהרגה במקום. 

הרבש"צ של היישוב רחלים, בו נמצאת ישיבת פרי הארץ בה לומדים החשודים, נחקר במשטרה בחשד שמחק סרטונים ממצלמות האבטחה - שהיו עשויים לזהות את החשודים יוצאים משטח היישוב. 

עו"ד איתמר בן גביר תוקף בחריפות את הודעת השב"כ מהערב ובה צילום של דגל ישראל וצלב קרס שמקורות בשב"כ טענו שנתפס אצל החשודים. לדברי עו"ד בן גביר :" היינו כבר במספר דיונים בבית המשפט  ומעולם החוקרים לא ייחסו לנחקרים את החזקת הדגל עם הסמל המתועב, היה לי ברור היום אחרי שבית המשפט רמז לשב"כ שלמעשה אין חומר בתיק כי זה רק שאלה של זמן עד לספין של דוברי שבכ ואכן ספין זה לא איחר לבוא" 

לדברי עו"ד בן גביר הוא מתכוון לפנות כבר הערב בהתראה לפני לשון הרע לאנשי שירות הביטחון הכללי על לשון הרע שהפיצו כנגד החשודים:" כשהשב"כ בלחץ כל הדרכים כשרות ולכן נשמע בימים הקרובות ספינים נגד החשודים שהם אנטי ציונים וכדומה, בפועל מדובר בילדים טובים שאוהבים את מדינת ישראל". 


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368