הרב ריסקין: הומואים הם אנוסים והתורה פוטרת אותם

לא כל הומוסקסואל הוא "תועבה" ואין שום מניעה להעלות אותם לתורה. אחד הרבנים הליברלים בזרם האורתודוקסי מספק הצצה קטנה על גישתו התורנית והחברתית כלפי קהילת הלהט"ב

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/08/17 07:28 יד באב התשעז

הרב ריסקין: הומואים הם אנוסים והתורה פוטרת אותם
הרב ריסקין מדבר על יהודי התפוצות, צילום: יחצ

רבה של אפרת, הרב שלמה ריסיקין, נחשב לסמן הימני של הרבנים הליברלים בציונות הדתית ובכל זאת גישתו כלפי קהילת הלהט"ב, כפי שהוצגה בראיון למקור ראשון בסוף השבוע, עשויה להפתיע ולעורר התנגדות בקרב רבים.

על היחס  לבני הקהילה הגאה בתוך החברה הדתית אמר הרב ריסקין כי "אנחנו לא יכולים להתיר מה שהתורה אוסרת". עם זאת , הוא הפתיע כשאמר כי "מצד שני 'אונס רחמנא פטריה'- התורה פטרה את האנוס מן החיובים הנובעים ממה שעשה".

לדבריו, המילה תועבה בתורה פורשה על ידי הגמרא כ-'טועה אתה בה' והיא לא מתייחסת לכלל הלהט"בים, "מי שהיה יכול להיות הטרוסקסואל, ובחר להיות הומוסקסואל, עליו נאמר 'טועה אתה בה'. 'אונס רחמנא פטריה' שייך רק למי שלא יכול לקבל איזשהו סיפוק בדרך אחרת".

בהמשך הוא אמר כי היחס כלפי הלהט"בים צריך להיות מכבד מכיל ובלתי שיפוטי, "הגישה שלי אומרת שצריכים לאהוב כל יהודי באשר הוא שם. צריך לתת להומוסקסואלים לעלות לתורה וכן הלאה. אני לא שואל אותם מה עם עושים בפרטיות שלהם, זה לא הביזנס שלי. השיפוט הוא של הקב"ה.

לצד זה הוא מתנגד לחתן זוגות חד מיניים, "חתונה זה לא נכון אבל חוזה שותפות זה אפשרי. יותר טוב בעיני שיחיו ביחד מאשר שייאלצו להיפגש במקומות ציבוריים. זה בוודאי לא טוב".