"הר הבית ראש השנה": הפשקווילים החדשים בשכונת מאה שערים

תושבי שכונות חרדיות ברחבי הארץ נתקלו במודעות שקראו להם לבקר ביום הדין, במקום באומן, דווקא בהר הבית. פעילי 'סטודנטים למען הר הבית', שהדביקו את הכרוזים,"היעדרותנו מהר הבית לטובת מקומות קדושים חלופיים היא אסון לעם היהודי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 30/08/18 11:11 יט באלול התשעח

"הר הבית ראש השנה": הפשקווילים החדשים בשכונת מאה שערים
תושב חרדי צופה בפשקוויל הלא שגרתי, צילום: סטודנטים למען הר הבית

במספר שכונות חרדיות ברחבי הארץ התעוררו הבוקר (חמישי) למראה פשקווילים לא שגרתיים, שבמקום לטוס לאומן, קראו להם לעלות בראש השנה דווקא להר הבית.

במבצע לילי של פעילי תנועת "סטודנטים למען הר הבית" הודבקו, לדברי הפעילים, אלפי כרוזים בשכונות חרדיות בבני ברק, בית שמש וירושלים המדמים את הפשקווילים המעודדים נסיעה בראש השנה לאומן שבאוקראינה.

"הר הבית ראש השנה - תבוא, תרגיש, תבין" ו"איש בל יעדר מהר הבית" היו חלק מהסיסמאות שהתנוססו בכרוזים שפוזרו בשכונות שונות כמו מאה שערים בירושלים, איצקוביץ' בבני ברק ועוד. חלק מהתושבים המקומיים לא אהבו את המודעות וקרעו אותן מהלוחות

טל קופל, מראשי תנועת "סטודנטים למען הר הבית", סיפר כי "לקראת ראש השנה הקרב ובא החלטנו להזכיר לציבור הרחב את חשיבות הר הבית, המקום הקדוש ביותר שהוא זה שראוי לבקר בו ולפקוד אותו בראש השנה ושם גם אנו נהיה כמו תמיד".

עוד הוא הוסיף כי "כפי שכתבנו: איש בל יעדר. כי בזמן שיש מי שמחפש קדושה באוקראינה, בפועל היעדרותנו מהר הבית לטובת מקומות קדושים חלופיים היא אסון לעם היהודי".

"הר הבית ראש השנה"

"הר הבית ראש השנה"צילום: סטודנטים למען הר הבית

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן