הר הבית ייפתח מחר ליהודים ולערבים

לאחר הערכת מצב הוחלט במשטרה לפתוח מחר את ההר כרגיל, לאחר שנסגר היום בעקבות תקיפת עמדת משטרה. שני חשודים עצורים עדיין והם יובאו מחר לדיון בהארכת מעצרם. בחמאס קראו לפלסטינים להגיע ל

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 12/03/19 19:52 ה באדר ב'

הר הבית ייפתח מחר ליהודים ולערבים
שוטרים בהר הבית, היום, צילום: דוברות המשטרה

בתום הערכת מצב מיוחדת שקיים הערב (ג') מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, הנחה כי הר הבית יפתח מחר בבוקר למתפללים ומבקרים.

במסגרת חקירת המשטרה המתנהלת בעקבות יידוי בקבוק התבערה בשעות הצהריים לעבר נקודת המשטרה, נקשרו עד כה 2 חשודים קטינים למעורבות ישירה באירוע ומחר הם יובאו בפני בית משפט לדיון בהארכת מעצרם.

עמדת המשטרה שהותקפה היום בצהריים

עמדת המשטרה שהותקפה היום בצהרייםצילום: דוברות המשטרה

שר ההקדשים הירדני, עבד א-נאסר אל-בסל, הממונה על הר הבית מטעם ממשלת ירדן במסגרת הסכם השלום עם ישראל, אמר היום כי ישראל נושאת באחריות לאירועים ולמהומות בהר הבית. הוא האשים כי שוטרים ישראלים היכו עובדים במסגד אל-אקצא ותקפו נשים וגברים חסרי ישע, וכי ישראל מנסה לייצר אירועים בכוונה כדי 'לרוקן את מסגד אל-אקצא', במטרה להביא לסגירתו. "ישראל מנסה להצית את הסכסוך הדתי באזור". אמר, והוסיף כי האירועים היום הם הפרה חמורה של כל האמנות, החוקים והמוסכמות הבינלאומיות.

בארגון הטרור חמאס קוראים לפסלטינים להגיע להר הבית: "על האומה הערבית והאסלאמית להתנגד לתקיפות של ישראל על ירושלים ועל תושביה. העם הפלסטיני לא יאפשר את הניסיונות של ישראל לקבוע מציאות חדשה בשטח במסגד אל-אקצא שמנוגדת לזכותו במקום".

גם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, גינה את הפעילות הישראלית בהר הבית, והודיע כי הוא בקשר עם כלל הגורמים ובפרט ירדן, כדי להפסיק את המעשים של ישראל.