הרש"פ נגד צעדת ט' באב: "מצעד פרובוקטיבי"

הרשות הפלסטינית קוראת לקהילה הבינלאומית למנוע את צעדת ליל ט' באב מכיוון שהצעדה מממשת את ריבונות ישראל בירושלים. 'נשים בירוק': "אנו גאים בכך שצעדה זו מהווה נדבך נוסף במהלכים לסיכול הקמתה של מדינת טרור פלסטינית בלב הארץ"

חדשות כיפה גלעד כהן 17/07/18 12:38 ה באב התשעח

הרש"פ נגד צעדת ט' באב: "מצעד פרובוקטיבי"
מתפללים בכותל בערב תשעה באב, צילום: Yaakov Lederman/Flash90

בעקבות צעדת ליל ט' באב שמתקיימת כבר 23 שנים, פרסם משרד החוץ הפלסטיני הודעה בה הוא קורא למנוע את "הצעדה הפרובוקטיבית הזאת" כלשונו, שנועדה "לממש את הריבונות על ירושלים ולאחד את העיר כבירת ישראל". עוד  בהודעה נכתב כי "מצעד זה הוא המשך של המדיניות הקיצונית השלטת בזירה הפוליטית בישראל ובקרב המתנחלים". הרש"פ מאשימים גם את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במכתב ואומרים כי "מאז הצהרתו מבשרת הרע של טראמפ לגבי ירושלים, העברת השגרירות האמריקאית לעיר, הייהוד המתמשך של עיר הקודש והפרדתה מסביבתה הפלסטינית". לדבריהם המהלך מונע את הקמתה של מדינה פלסטינית בת-קיימא.

הפלסטינים קוראים בהודעתם לקהילה הבינלאומית "לפעול מיד להגן על מה שנותר מאמינותה, לטענתם וליישם את החלטות האו"ם הרלוונטיות ולנקוט באמצעים כדי לאלץ את מדינת ישראל לציית לחוק הבינלאומי ולרצון הבינלאומי לשלום". הרש"פ אף טוענים כי העובדה שישראל אינה מחויבת לתת דין וחשבון על התנהלותה האגרסיבית והפרובוקטיבית מעודדת אותה להמשיך ולבצע הפרות ופשעים נוספים ולהתמיד בבידוד האלים של ירושלים הכבושה ומקומותיה הקדושים. כך נכתב בהודעה.

מתנועת 'נשים בירוק', העומדת מאחורי הצעדה, נמסר בתגובה: "משרד החוץ הפלסטיני החליט לקרוא לקהילייה הבינלאומית לצאת נגד צעדת תשעה באב אותה מארגנת זו השנה ה-24 על ידי תנועת 'נשים בירוק' כחזרה למנהג יהודי עתיק של הקפת חומות ירושלים בליל הצום. צודקים אנשי הרשות הפלסטינית במספר נקודות שנכללו בקריאתם: אכן, צעדת ליל תשעה באב נועדה לחזק את ריבונותנו בעיר הנצח, בירת ישראל, ירושלים. אנו מודים בהזדמנות זו לנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, על התמיכה במגמה זו. אנו גאים בכך שצעדה זו מהווה נדבך נוסף במהלכים לסיכול הקמתה של מדינת טרור פלסטינית בלב הארץ, כפי שהם עצמם טוענים. מהלכי הריבונות בירושלים מצטרפים למהלך הכולל עליו אנחנו עמלים להחלת ריבונות ישראל על יהודה ושומרון.

לקהילייה הבינלאומית אמרו 'נשים בירוק' כי מדינת ישראל היא ארצו של עם ישראל וכי בירתה של הארץ הזו היא ירושלים. "רק תחת ריבונותנו יכולים כל הלאומים וכל הדתות להתפלל בה ולטייל בה בחופשיות ובביטחון. ירושלים תחת ריבונות ישראל היא עיר קוסמופוליטית המביאה לעולם את בשורת החופש, הקודש והמוסר. קוראים אנו לכולם להצטרף לצעדה שתצא במוצאי השבת הקרובה בשעה 22:15 לאחר קריאת מגילת איכה משותפת בגן העצמאות שבלב הבירה, בהשתתפות שרים, חברי כנסת ואישי ציבור ותקיף את חומות העיר העתיקה, תעצור בשער האריות לנאומים ותסתיים בכותל המערבי". לשון תגובת התנועה.