הרמטכ"ל: יש לשמור על נושאים פוליטיים מחוץ לצבא

בעקבות מחאת הדרוזים, הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט פנה היום לכלל מפקדי וחיילי צה"ל וביקש להדגיש את מחויבות צה"ל גם לבני המיעוטים המשרתים בצבא

חדשות כיפה גלעד כהן 31/07/18 13:49 יט באב התשעח

הרמטכ"ל: יש לשמור על נושאים פוליטיים מחוץ לצבא
הרמטכ"ל גדי אייזנקוט, צילום: Isaac Harari/Flash90

מחאת הדרוזים: בהודעה שפרסם היום (ג'), קרא רא"ל גדי איזנקוט "להותיר את הנושאים הפוליטיים השנויים במחלוקת - מחוץ לכותלי הצבא". בפנייה לכלל מפקדי וחיילי צה"ל ביקש איזנקוט להדגיש את מחויבות צה"ל גם לבני המיעוטים המשרתים בצבא.

"כצבא עם ממלכתי שייעודו שמירה על ביטחון תושבי ישראל וניצחון במלחמה, אנו מחויבים לשמירה על כבוד האדם", הדגיש איזנקוט. לדבריו, צה"ל מחויב לנושא "ללא קשר למוצא, דת ומגדר. כך היה וכך יהיה תמיד".

עוד הבהיר הרמטכ"ל: "התחייבנו כי האחריות המשותפת ורעות הלוחמים, עם אחינו הדרוזים, הבדואים ויתר בני המיעוטים המשרתים בצה"ל, ימשיכו להוביל את דרכנו".

יותר מוקדם היום (ג') פורסם בכיפה כי קצין דרוזי בשם שאדי זידאן סרב לשיר את התקווה ולהצדיע לדגל ישראל. זידאן אמר "עד היום עמדתי מול דגל המדינה בגאווה והצדעתי לו. עד היום שרתי את ההמנון של התקווה כי הייתי בטוח שזאת המדינה שלי ואני שווה לכולם. היום סירבתי בפעם הראשונה בשירות שלי להצדיע לדגל, סירבתי בפעם הראשונה לשיר את ההמנון הלאומי."

מפחדים ושונאים דתיים? סמוטריץ

 סמוטריץ'צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מוקדם יותר היום אמר ח"כ בצלאל סמוטריץ' כי מדינת ישראל היא מדינה יהודית. מדינה שבה יש לאום אחד בלבד שיכול לממש את שאיפתו הלאומית. עם ישראל", הוא צייץ בטוויטר, "לא הערבים, לא הדרוזים, לא הצ'רקסים ולא אף אחד אחר. הדרוזים בחרו להצטרף ולגלות נאמנות למדינה היהודית *ככזו* ומעולם לא דרשו דרישות לאומיות"